Maliye Bakanlığı'na kurumların mütalaa teleplerine geciktirmeden ve sorunları ortadan kaldırmak üzere görüşlerini belirtmeleri için 13 Nisan 2010 tarihinde 1. Fax Eylemi gerçekleştirilmişti.
Maliyenin üst bürokrasisinin kazanılmış hakları tersine çevirmeye yönelik girişimleri nedeniyle tekraren bu kez bizzat Maliye Bakanı ve BÜMKO Genel Müdürüne gönderilmek üzere 17 Mayıs 2010 tarihinde 2. Fax eylemi başlatılmıştır.
Sosyologlar taleplerini kendi yazılarıyla dile getirebilecekleri gibi SEP'in hazırladığı metni de aşağıdaki fax numaralarına gönderebilirler.
2. Fax Eylem Metni,.doc, .pdf, .jpeg formatlarında sosyologların buluşma noktası http://www.sosyologlar.org/ http://tekniksosyoloji.wordpress.com/ dan edinilebilir.
Maliye Bakanı Mehmet ŞİMŞEK Fax: (312) 4250058
Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürü İsmail İlhan Hatipoğlu Fax: (312) 4175200
sosyologların hak kayıplarını gidermek için yapılan mücadelede bilgi ve belgelerin paylaşım yeri.. dokümanların burada yer alması ve yazılarınızın yayımlanması için sosyolojistik@gmail.com
16 Mayıs 2010 Pazar
15 Mayıs 2010 Cumartesi
A.Ü. SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ I. LİSANSÜSTÜ SEMPOZYUMU 20-21 MAYIS 2010
FARABİ SALONU
10:00 Açılış Konuşması
10:20-12:00 FARABİ SALONU
EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN BUGÜNÜ
1O:20
Çocukların İlköğretim Bahçelerinden Beklentileri Nelerdir?
Ece ALTINBAŞAK (Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tasarım)
10:40
Türkiye ve İran’da İletişim Eğitimi: Ankara ve Allame Tabatabaii Üniversiteleri Arasında Bir Karşılaştırma
Kemalettin NIKRAFTAR KHIABANI (Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi, Yabancı Uyruklu, Doktora)
11:00
Yüksek Lisans Eğitimde ALES Sınavının Etkileri
M.Sarper ALAP (Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Urdu Dili ve Edebiyatı YL)
11:20
Güneydoğu’da Bulunan Üniversitelerde İngilizce Ders Kitaplarına Yönelik Öğrenci Bakış Açısı
Ayşe DENİZ (İnönü Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu)
11:40 Tartışma/Soru/Cevap
12:00-13:30 Öğle Yemeği
11:10-12:30 MUZAFFER GÖKER SALONU
MEKANSAL DÖNÜŞÜM VE TASARIM
11:10
Evrensel Tasarım Odaklı Depolama Ünitesi İçin Atölye Çalışması
Selin GÜRDERE (Kadir Has Üniversite, Tasarım , YL)
11:30
Günümüzde Gözetleme Yöntemleri ve Üniversiteye Yansıması
Onur Can KESKİN (Ankara Üniversitesi, Kamu Hukuku, YL)
11:50
Kahvehaneden "Cafe"Ye Geçişin ve Mekan Tasarımı Üzerindeki Etkisi
Yunus Emre KARAKURT (Kadir Has Üniversitesi, Tasarım)
12:10 Tartışma/Soru/Cevap
12:30-13:30 Öğle Yemeği
13:30-15:50 FARABİ SALONU
KÜLTÜR VE DÖNÜŞEN KÜLTÜREL KODLAR
13:30
Facebook'da Toplumsal Örgütlenmeler: Çevrimiçinden Çevrim Dışına Kollektif Eylemin Olasılıkları ve Dinamikleri
Senem BÖREKÇİ (Ankara Üniversitesi Kadın Çalışmaları ABD, YL)
13:50
Görsel Kültürün Yükselişi ve Sosyal Bilimlerde Yeni Yöntem Arayışları
İskender YILDIRIM (Ankara Üniversitesi, Halkbilim, Arş. Gör., Doktora)
14:10
21. Yüzyılda Çok Kültürlülük ve Türkiye
Gülsün YILMAZ (Ankara Üniversitesi, Ermeni Dili ve Kültürü)
14:30 Tartışma/Soru/Cevap
15:50: Çay/Kahve Arası
13:30-15:15 MUZAFFER GÖKER SALONU
MERKEZ-ÇEVRE ARASINDA DÜNYA VE ÖTEKİLİK
13:30
Küresel Dünya Düzeni: Üçüncü Dünya ve Çevre
Fatma KALDIRIM (Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, Siyaset ve İdare Bilimleri-Kentleşme ve Çevre ABD, YL)
Asmin KAVAS (Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, Siyaset ve İdare Bilimleri-Kentleşme ve Çevre ABD, YL)
13:50
21. Yüzyılın Sözde Devrimleri: Ukrayna-Gürcistan-Kırgızistan’da Yaşanan Dönüşümler
Halit GÜLŞEN (Ankara Üniversitesi Ermeni Dili ve Kültürü YL)
14:10
“Çevrenin Çevresinde:” 1970’lerde Milli Görüş ve Akıncılar
Özlem BAYRAKTAR (Boğaziçi Üniversitesi, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü,Doktora)
14:30
11 Eylül Saldırıları Sonrası Batı’nın İslam Algısı ve Ötekileştirmenin Kuvvetlenmesi
Serkan GÜL (ODTÜ, Tarih)
14:50 Tartışma/Soru/Cevap
15:15 Çay/Kahve Arası
15:30-16:40 MUZAFFER GÖKER SALONU
KADIN ÇALIŞMALARI
15:30
21. Yüzyılda Kadın: Çeşitlenen Anlamlar
Merve BİRGÜL (Ankara Üniversitesi, Sosyoloji, YL)
15:50
Türkiye’de Kadın Çalışmaları
Hayriye YÜKSEL Ankara Üniversitesi, Tarih, Doktora)
16:10
Bilincin Kıvrımlarında Kadın Dönüşümü
Fatma Zehra FİDAN (Dokuz Eylül Üniversitesi Felsefe ve Din Bilimleri ABD)
16:20 Tartışma/Soru/Cevap
16:40 Çay/Kahve Arası
16:10-17:50 FARABİ SALONU
DÜŞÜNCENİN İZİNDE
16:10
Geçiş Çağında Felsefe – Sıçramayı Düşünmek
Ayhan DEREKO (Ankara Üniversitesi, Felsefe, Arş. Gör. Doktora)
16:30
Nietzsche’de İnsan Tipleri ve Çağımıza Etkisi
Banu ALAN SÜMER (Ankara Üniversitesi, Felsefe, Arş. Gör. Doktora)
16:50
Birey Olarak İnsanın Seçme Özgürlüğü
Ufuk BİRCAN (Ankara Üniversitesi, Felsefe, Arş. Gör. Doktora)
17:10
Eylem Teorisinde Temel Yaklaşımlar
Yunus CENGİZ (Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Doktora)
17:30 Tartışma/Soru/Cevap
17:00-18:20 MUZAFFER GÖKER SALONU
21. YÜZYILDA ÇEVRE, ENERJİ VE ARKEOLOJİ
17:00
Sualtı Arkeolojisi’nde Yeni Yöntemler
Güner ÖZLER (Ankara Üniversitesi, Arkeoloji )
17:20
Nükleer Enerji Sorunu ve Türkiye
Çağlar EZİKOĞLU (Ankara Üniversitesi, Kent ve Çevre Bilimleri ABD)
17:40
Çevre ve Güvenlik : Çevresel Değişim ve Uluslararası Çatışmanın Çevre Boyutu
Hatice Hande ORHON (Ege Üniversitesi , Uluslararası İlişkiler, YL)
18:00 Tartışma/Soru/Cevap
21 MAYIS 2010 CUMA
09:30-11:10 MUZAFFER GÖKER SALONU
KÜRESEL VE YEREL BAĞLAMINDA VATANDAŞLIK VE KÜLTÜR ETKİSİ
09:30
Sosyal Bilgiler Programında “İnsan Hakları ve Vatandaşlık”
Fatih BAYRAKDAR (Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi)
09:50
Avrupa İnsan Hakları Sisteminde Reform: 14 No’lu Protokol’ün Getirdikleri
Türkan ÖZKAN (Ankara Üniversitesi, Uluslararası İlişkiler, Doktora)
10:10
21. Yy.’da Her Şeyi Yıkıp Yeni Makro Çevreler Kuran Mikro Yapılar: Varoluşçuluk, Global Kriz, Organizasyonel Kültür ve Bir Dil Olarak Muhasebe
Sinan AYHAN (Kadir Has Üniversitesi Finans Bankacılık, Doktora)
10:30
Harita Makinesi ve 21. Yüzyılın Haritaları
Emre BARCA (Haliç Üniversitesi, İşletme, Arş. Gör.)
10:50 Tartışma/Soru/Cevap
11:10 Çay/Kahve Arası
11:20-13:00 MUZAFFER GÖKER SALONU
EDEBİYAT HALLERİ
11:20
Dişi Kurdun Rüyalarında Değerler Körleşmesi
Nazlı MEMİŞ (Fırat Üniversitesi, İnsani ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Yeni Türk Edebiyatı, Arş. Gör.)
11:40
Çağının Ötesinde Bir Bilginin, Mestrius Plutarkhos’un Paralel Yaşamlar’ı Üzerine
Aydın MUTLU (Ankara Ün. Antik Yunan Dili ve Edebiyatı-YL)
12:00
Latife Tekin’in Eserlerinde Yoksulluğun Farklı Görünümleri
Fatma Zehra FİDAN (Dokuz Eylül Üniversitesi Felsefe ve Din Bilimleri ABD)
12:20
“Halide Edip’ten Elif Şafak’a” Türk Kadın Romanında Aşk ve Kadın
Ebru KİPAY (Ankara Üniversitesi, Halkbilim, YL)
12:40 Tartışma/Soru/Cevap
13:00-14:00 Öğle Yemeği
14:00-16:00 MUZAFFER GÖKER SALONU
SOSYOLOJİYİ YENİDEN DÜŞÜNMEK
14:00
Halk Sosyolojisi ve Yoksulluk Çalışmaları
Şevket Ercan KIZILAY (Ankara Üniversitesi, Sosyoloji, Arş. Gör. Doktora)
14:20
Halk Sosyolojisi ve Behice Boran
Günnur ERTONG(Ankara Üniversitesi, Sosyoloji, Doktora)
14:40
Politika Yönelimli Sosyoloji Açısından "Bahattin Akşit"
Polat ALPMAN (Ankara Üniversitesi, Sosyoloji, Arş. Gör. Doktora)
15:00
Halk Sosyolojisi Bağlamında Niyazi Berkes'in Sosyolojisini Tartışmak
Ercan GEÇGİN (Ankara Üniversitesi, Sosyoloji, Arş. Gör. Doktora)
15:20
Piyasa ve Akademi Kıskacında Eleştirel Sosyoloji: Askeri Müdahalelerden Yeni Liberter Eğilimlere Bir Riayet Örneği Olarak Sosyoloji
Yasin DURAK (Ankara Üniversitesi, Sosyoloji, Arş. Gör. Doktora)
15:40 Tartışma/Soru/Cevap
16:00 Çay/Kahve Arası
15:30-17:00 ANA BİNA 145 NO'LU SALON
Nitel Veri Analizi Programı MAXQDA Tanıtım Semineri
Yrd. Doç. Dr. Elif KUŞ SAILLARD (Ankara Üniversitesi, Sosyoloji)
16:15-17:55 MUZAFFER GÖKER SALONU
GÜNDELİK HAYAT, MEDYA VE DİL
16:15
Sosyolojik Açıdan Medyada Demokratik Açılım Tartışmaları
Atik ASLAN (Ankara Üniversitesi, Sosyoloji, Arş. Gör. Doktora)
16:35
Gazetelerdeki Dil Yanlışları
Çiğdem ÖZTÜRKLÜ (İstanbul Üniversitesi, Sınıf Öğretmenliği, YL)
16:55
Üniversite Öğrencilerinin Günlük Konuşmalarında Görgü Kurallarının Edimbilimsel İncelemesi
Serpil AYDUTTU (Mersin Üniversitesi, Türk Dili ve Edebiyatı ABD)
17:15
Çağdaş Dünyada Değişen Ölüm Algısı
Filiz ÇİFTÇİKAL (Çukurova Üniversitesi, Felsefe ve Din Bilimleri ABD, YL)
17:35 Tartışma/Soru/Cevap
18:00 Kapanış Oturumu
Değerlendirme ve Enstitü ile İlgili Sorunların Tartışılması
http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=103222043057943&index=1
14 Mayıs 2010 Cuma
Sosyolog & Sosyal Çalışmacı
TH_Sosyolog
Sosyolog başka ,sosyal çalışmacı başkadır.Ne sosyolog sosyal çalışmacı ne de sosyal çalışmacı sosyolog olabilir.Sosyal Çalışmacılar sağlık sınıfnda,sosyologlar teknik sınıftalar.
Bu iki unvan birbirinden artık bağımsızlaşmıştır.Taşlar yerli yerine oturmaya başlamıştır.
Sosyologlar;sosyoloji mezunu;sosyal çalışmacılar ise sosyal hizmetler bölümü mezunudurlar...
YÖK,Sosyologları THS ye almakla bu tartışmayı da sona erdirmiştir.Lütfen bir daha bu tür soruları ve konuları gündeme getirmeyelim..
Sosyolog unvanı hepimize yeter.Yeter ki biran önce THS sayılsın.
marlenamed
Arkadaşlar, TH_sosyolog'un da dediği gibi, Teknik Hizmetler Sınıfında olan Sosyoloji bize yeter o yüzden bu tür tartışmalardan uzak durun lütfen...Sosyolog başka Sosyal çalışmacı"Sosyal Hizmet Bölümü Mezunu" başka. Sosyal Çalışmacı mesleğini şöyle kavramsallaştırıyorum, alanda(sahada) çalışan tüm meslek elemanları bence sosyal çalışacıdır. Bu başka bir tartışma konusu :)))
**Sosyolog; Makro düzeyde insan toplulukları ve toplumsal kurumlar, bunların kökeni, gelişmesi, işlevi ve birbirleriyle ilişkileri, bu ilişkileri belirleyen ilke ve kurallar ile toplumsal sorunlar ve çözüm yolları konularında araştırmalar yapan, araştırma sonucunda edinilen bulguları yorumlayan ve önerilerde bulunan kişidir. Mikro düzeyde olay ve olgulara uygun yöntem ve tekniği (veri toplama araçları) seçerek almış olduğu teorik birikimle kişilerin aile-çevre şartları, sosyo-ekonomik durumlarını, sosyal ilişkileri kapsayan sosyal inceleme raporu yazarak önerilerde bulunan kişidir.
--Sosyolog:; Koruyucu önleyici hizmet, Teknik Hizmetler Sınıfı ve almış olduğu eğitim gereği.
--Teknik Hizmetler Sınıfı .
--Sosyoloji Bölümü: Bilim-Metodoloji-yöntem-teknik
**Sosyal çalışmacı: Ekonomik, sosyal ve kültürel yönden sıkıntı içinde bulunan kişi, grup ve topluluklara sorunlarını tanıyıp çözümlemelerinde sahip oldukları olanakları kullanma ve çevredeki olanakları araştırma ve yararlanma konusunda yardımcı olan kişidir.
--Sosyal çalışmacı: Rehabilite edici hizmet, Sağlık Hizmetler Sınıfı ve almış olduğu eğitim gereği
--Sosyal hizmet Bölümü: Disiplin
simajör
Arkadaşlar yukarıdaki hususta ben de bişeyler söylemk zorunda hisseediyorum kendimi.
Bi defa Sosyolog ile Sosyal Çalışmacı mesleklerini birbirilerinin yerine geçebilir görmüyorum.Arkadaşlar Sosyal Çalışmacılar hangi dersleri alıyor sosyologlar hangi temel dersleri alıyor?Sosyal Çalışmacılara verilen dersler yüzey perspektifli dersler(tarihsellikten büsbütün yoksun olmasa da büyük oranda yoksun).Türkiyede sosyal çalışmacılar, Sosyal Hizmetler bölümünün sosyal hizmetlere ilşkin alanın başat bölümü haline getirilmesinin avantajını yaşıyorlar.Bu başat hale getirilme sürecinde diğer disiplinler sürgüne yollandı,sürgün edilmeyen ve sürgünden çağrılan disiplin mensupları ise köleleştirildi.Efendi: Sosyal Çalışmacı(UZMAN).Köle: Diğer alanların mensupları.
İkincisi bazı atanmayı bekleyen sosyolog arkadaşların kendilerini sosyal çalışmacı olma özlemi içindeymiş gibi göstermeleri(maalesef dışarıdan böyle algılanıyor)sosyal çalışmacılarla sosyologlara düşman gözüyle bakmasına neden oluyor.Bu noktada herkesin daha sorumlu davranması lazım.Ben hiç bir sosyal çalışmacıyla karşı karşıya gelmek istemiyorum.Neden zaman kaybedeyim ki?Yazık değil mi bana!
savior
Sosyal Çalışmacılar sosyolog olabilirler mi? Cevap nasıl hayırsa, elbette sosyologlar da sosyal çalışmacı olamazlar. İkisi de farklı uğraşlar ve mesleklerdir.
Marlenamed'e naçizane bir katkı sunmak istiyorum. Sosyoloji 3 düzeyde çalışmalarını yürütür. Mikro- Mezzo ve Makro. Bu üç düzeyde yürütülen çalışmaların hepsi bağrında uygulama barındırır.
Mikro çalışmalar denilebilecek örneğin ... İlinde gerçekleştirilecek özürlü gruplarının aldığı evde bakım hizmetlerinin kullanım alanlarının ve etkilerinin araştırıldığı bir çalışma mutlaka kuramlara- kuram olmasa bile kavramlara mutlaka mutlaka mutlaka dayandırılarak yapılmalıdır ki sosyolojik olsun.
Mezzo çalışmalar daha çok olgular düzeyinde yürütülür bir ilden çıkarsınız artık... yine bir kavrama/ kavramlara bağlı olarak bir çalışma yaparsınız. bu çalışmanın da yukarıdaki örnekte olduğu gibi özürlülük ve yardım kavramlarıyla daha geniş grup ve tekrarları olan "örüntülenmiş" davranışları inceler ve mutlaka uygulama yapılır.
Makro çalışmalar kuramlar üzerinden olmakla birlikte uygulama yapılmayacak diye bir şart yoktur. Özürlülük politikaları sistem kuram ve kavram tartışmaları yapılmakla birlikte sosyologlar bu kuramlarını test edecekleri bir uyguluma yapmak zorundadırlar.
kısaca sosyoloji'de kavram, kuram- teori mutlaka bir uygulamaya dayanır. Kavramsız kuramsız yapılan bilgi toplama GAZETECİLİK faaliyetidir.
Sosyoloji bilgiçliği yapmak değil elbette hedefim fakat sosyoloji yukarıda sayılanları yaparken yöntem kullanır, teknikler kullanır. amerikan sosyologları gibi teknik demek sadece uygulama şekilleri demek de değildir çoğu yerde... ve yine amerikan sosyologlarının çok rağbet etmediği tarih vardır sosyolojinin içinde.
sosyal çalışmacında kuramları vardır. sosyal çalışmacının çalışma alanı daha çok mikro uygulamalardır. kavramlar üzerinden gitmek yerine olaylar üzerinden giderler. sosyologların bilgi toplarken ilgilenmedikleri türden bilgileri sorarak daha çok davranışı bulmaya çalışırlar bu anlamda bir davranış "bilimi"dir sosyal hizmetler.
sosyal çalışmacıların raporları kişi ya da grupları kapsar. yığın, kategori gibi kümelendirmeler yapmazlar. raporlarında kişi isimlerini kullanırlar. çünkü olay çalışmaktadırlar. bilgi alma teknikleri sosyolojinin uyguladıklarıyla neredeyse aynıdır. tabiki şekil olarak.
bu yazı uzatılır. en az 3 sayfa yazabilmem mümkün görünüyor. ama sonuç şu: SOSYOLOG = değildir SOSYAL ÇALIŞMACI
VE BİRBİRLERİNİN KADROLARINA ATANAMAZLAR- ATANMAMALILAR
Sosyolog başka ,sosyal çalışmacı başkadır.Ne sosyolog sosyal çalışmacı ne de sosyal çalışmacı sosyolog olabilir.Sosyal Çalışmacılar sağlık sınıfnda,sosyologlar teknik sınıftalar.
Bu iki unvan birbirinden artık bağımsızlaşmıştır.Taşlar yerli yerine oturmaya başlamıştır.
Sosyologlar;sosyoloji mezunu;sosyal çalışmacılar ise sosyal hizmetler bölümü mezunudurlar...
YÖK,Sosyologları THS ye almakla bu tartışmayı da sona erdirmiştir.Lütfen bir daha bu tür soruları ve konuları gündeme getirmeyelim..
Sosyolog unvanı hepimize yeter.Yeter ki biran önce THS sayılsın.
marlenamed
Arkadaşlar, TH_sosyolog'un da dediği gibi, Teknik Hizmetler Sınıfında olan Sosyoloji bize yeter o yüzden bu tür tartışmalardan uzak durun lütfen...Sosyolog başka Sosyal çalışmacı"Sosyal Hizmet Bölümü Mezunu" başka. Sosyal Çalışmacı mesleğini şöyle kavramsallaştırıyorum, alanda(sahada) çalışan tüm meslek elemanları bence sosyal çalışacıdır. Bu başka bir tartışma konusu :)))
**Sosyolog; Makro düzeyde insan toplulukları ve toplumsal kurumlar, bunların kökeni, gelişmesi, işlevi ve birbirleriyle ilişkileri, bu ilişkileri belirleyen ilke ve kurallar ile toplumsal sorunlar ve çözüm yolları konularında araştırmalar yapan, araştırma sonucunda edinilen bulguları yorumlayan ve önerilerde bulunan kişidir. Mikro düzeyde olay ve olgulara uygun yöntem ve tekniği (veri toplama araçları) seçerek almış olduğu teorik birikimle kişilerin aile-çevre şartları, sosyo-ekonomik durumlarını, sosyal ilişkileri kapsayan sosyal inceleme raporu yazarak önerilerde bulunan kişidir.
--Sosyolog:; Koruyucu önleyici hizmet, Teknik Hizmetler Sınıfı ve almış olduğu eğitim gereği.
--Teknik Hizmetler Sınıfı .
--Sosyoloji Bölümü: Bilim-Metodoloji-yöntem-teknik
**Sosyal çalışmacı: Ekonomik, sosyal ve kültürel yönden sıkıntı içinde bulunan kişi, grup ve topluluklara sorunlarını tanıyıp çözümlemelerinde sahip oldukları olanakları kullanma ve çevredeki olanakları araştırma ve yararlanma konusunda yardımcı olan kişidir.
--Sosyal çalışmacı: Rehabilite edici hizmet, Sağlık Hizmetler Sınıfı ve almış olduğu eğitim gereği
--Sosyal hizmet Bölümü: Disiplin
simajör
Arkadaşlar yukarıdaki hususta ben de bişeyler söylemk zorunda hisseediyorum kendimi.
Bi defa Sosyolog ile Sosyal Çalışmacı mesleklerini birbirilerinin yerine geçebilir görmüyorum.Arkadaşlar Sosyal Çalışmacılar hangi dersleri alıyor sosyologlar hangi temel dersleri alıyor?Sosyal Çalışmacılara verilen dersler yüzey perspektifli dersler(tarihsellikten büsbütün yoksun olmasa da büyük oranda yoksun).Türkiyede sosyal çalışmacılar, Sosyal Hizmetler bölümünün sosyal hizmetlere ilşkin alanın başat bölümü haline getirilmesinin avantajını yaşıyorlar.Bu başat hale getirilme sürecinde diğer disiplinler sürgüne yollandı,sürgün edilmeyen ve sürgünden çağrılan disiplin mensupları ise köleleştirildi.Efendi: Sosyal Çalışmacı(UZMAN).Köle: Diğer alanların mensupları.
İkincisi bazı atanmayı bekleyen sosyolog arkadaşların kendilerini sosyal çalışmacı olma özlemi içindeymiş gibi göstermeleri(maalesef dışarıdan böyle algılanıyor)sosyal çalışmacılarla sosyologlara düşman gözüyle bakmasına neden oluyor.Bu noktada herkesin daha sorumlu davranması lazım.Ben hiç bir sosyal çalışmacıyla karşı karşıya gelmek istemiyorum.Neden zaman kaybedeyim ki?Yazık değil mi bana!
savior
Sosyal Çalışmacılar sosyolog olabilirler mi? Cevap nasıl hayırsa, elbette sosyologlar da sosyal çalışmacı olamazlar. İkisi de farklı uğraşlar ve mesleklerdir.
Marlenamed'e naçizane bir katkı sunmak istiyorum. Sosyoloji 3 düzeyde çalışmalarını yürütür. Mikro- Mezzo ve Makro. Bu üç düzeyde yürütülen çalışmaların hepsi bağrında uygulama barındırır.
Mikro çalışmalar denilebilecek örneğin ... İlinde gerçekleştirilecek özürlü gruplarının aldığı evde bakım hizmetlerinin kullanım alanlarının ve etkilerinin araştırıldığı bir çalışma mutlaka kuramlara- kuram olmasa bile kavramlara mutlaka mutlaka mutlaka dayandırılarak yapılmalıdır ki sosyolojik olsun.
Mezzo çalışmalar daha çok olgular düzeyinde yürütülür bir ilden çıkarsınız artık... yine bir kavrama/ kavramlara bağlı olarak bir çalışma yaparsınız. bu çalışmanın da yukarıdaki örnekte olduğu gibi özürlülük ve yardım kavramlarıyla daha geniş grup ve tekrarları olan "örüntülenmiş" davranışları inceler ve mutlaka uygulama yapılır.
Makro çalışmalar kuramlar üzerinden olmakla birlikte uygulama yapılmayacak diye bir şart yoktur. Özürlülük politikaları sistem kuram ve kavram tartışmaları yapılmakla birlikte sosyologlar bu kuramlarını test edecekleri bir uyguluma yapmak zorundadırlar.
kısaca sosyoloji'de kavram, kuram- teori mutlaka bir uygulamaya dayanır. Kavramsız kuramsız yapılan bilgi toplama GAZETECİLİK faaliyetidir.
Sosyoloji bilgiçliği yapmak değil elbette hedefim fakat sosyoloji yukarıda sayılanları yaparken yöntem kullanır, teknikler kullanır. amerikan sosyologları gibi teknik demek sadece uygulama şekilleri demek de değildir çoğu yerde... ve yine amerikan sosyologlarının çok rağbet etmediği tarih vardır sosyolojinin içinde.
sosyal çalışmacında kuramları vardır. sosyal çalışmacının çalışma alanı daha çok mikro uygulamalardır. kavramlar üzerinden gitmek yerine olaylar üzerinden giderler. sosyologların bilgi toplarken ilgilenmedikleri türden bilgileri sorarak daha çok davranışı bulmaya çalışırlar bu anlamda bir davranış "bilimi"dir sosyal hizmetler.
sosyal çalışmacıların raporları kişi ya da grupları kapsar. yığın, kategori gibi kümelendirmeler yapmazlar. raporlarında kişi isimlerini kullanırlar. çünkü olay çalışmaktadırlar. bilgi alma teknikleri sosyolojinin uyguladıklarıyla neredeyse aynıdır. tabiki şekil olarak.
bu yazı uzatılır. en az 3 sayfa yazabilmem mümkün görünüyor. ama sonuç şu: SOSYOLOG = değildir SOSYAL ÇALIŞMACI
VE BİRBİRLERİNİN KADROLARINA ATANAMAZLAR- ATANMAMALILAR
Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar Uluslararası Sempozyum (Diyarbakır)
27–28 Mayıs 2010 tarihleri arasında, Devlet Bakanlığı (Sn. Selma Aliye KAVAF) , İçişleri Bakanlığı ve Diyarbakır Valiliği koordinesinde; Dicle Üniversitesi, İl Emniyet Müdürlüğü, A. Gaffar Okkan PMYO ve İl Sosyal Hizmetler Müdürlüğünün işbirliği ile Diyarbakır'da Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar Sempozyumu düzenlenecektir.
Amaç
Sempozyumda, " terör ve asayişe müessir olaylara karışan, kaybolan, evden kaçan, risk altında bulunan, suça sürüklenen, madde bağımlısı olan, cinsel istismara maruz kalan, ve taş atan çocuklar ile bu çocuklara ilişkin ulusal ve uluslararası politikalar ele alınacaktır. Sempozyum ile suça sürüklenen ve risk altında bulunan çocuklarımız ile ilgili olarak kurumlar arası çok fonksiyonlu işbirliğinin tesis edilmesi ve risk altında bulunan çocuklarımızın risk grubundan çıkartılmaları, sosyalleşmeleri, ve tekrar topluma kazandırılmaları yönünde adımlar atılmasının sağlanması amaçlanmaktadır.
Hedef
Diyarbakır'da düzenlenecek olan bu sempozyum ile risk grubunda bulunan çocuklarımıza verilecek hizmet yelpazesinin genişletilmesi, risk altında bulunan çocuklar için ulusal ve uluslararası alanda ilgi gören ve başarılı olduğu düşünülen uygulamaların ele alınması ve bu tür uygulamaların çıktılarının geniş kitleler ile paylaşılması, suça sürüklenen mağdur çocuklar olgusunda yer alan farklı disiplinlerin düşünce paylaşımının sağlanması ve Diyarbakır'da yapılacak olan diğer akademik ve sosyal projelere, etkinliklere ve çalışmalara öncülük edilmesi hedeflenmektedir.
Kapsam
Sempozyuma, suça sürüklenen ve mağdur çocuklar alanında değerli çalışmaları olan akademisyenler, adli tıp uzmanları, yargı mensupları, emniyet görevlileri, hukukçular, kamu görevlileri, sivil toplum örgütleri temsilcileri ve bu alanda aktif olarak çalışan uygulamacılardan; 45'i konuşmacı olmak üzere, 300 kişinin katılımı gerçekleşecektir. Diyarbakır'da düzenlenecek bu sempozyum ile sorunun yerinde tespiti, farklı bakış açılarının analiz edilmesi ve çeşitli çözüm olanaklarının tartışılması sağlanacaktır.
Tema 1 : Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar Olgusuna Genel Bakış
Bu temada suça sürüklenen ve mağdur çocuklar olgusuna giriş yapılacak olup, suça sürüklenen ve mağdur çocuklar olgusunun meslek grupları tarafından nasıl anlaşıldığı, kurumların bu olgunun hangi evresinde yer aldığı ve bu alanda yapılan öncü çalışmaların tarihçesi gibi konular ele alınacaktır. Suça sürüklenen ve mağdur çocuklar olgusu konusunda uzman olan eğitim, sağlık, sosyal hizmet, hukuk ve emniyet kurumları tarafınca irdelenecektir. Sorunun iyi tanmlanmasının çözüm bulmayı kolaylaştıracağı düşüncesinden hareketle, ilk temada işlenecek konular büyük önem arz etmektedir.
Tema 2 : Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar Olgusuna Psikolojik ve Sosyolojik Yaklaşımlar
Bu temada suça sürüklenen ve mağdur çocuklar üzerine geliştirilen psikolojik ve sosyolojik yaklaşımlar ele alınacaktır. Bu tema ile suça sürüklenen ve çocuk olgusunun mevcut toplumsal boyutu düşünüldüğü zaman çocuğu suça iten psikolojik, sosyal ve çevresel (toplumsal) nedenlerin daha iyi anlaşılabilmesi sağlanacaktır. Ayrıca bu temada daha çok suça sürüklenen, risk altında bulunan ve mağdur çocuklar konusunda alanda yapılmış çalışmaların çıktıları katılımcılar ile paylaşılacaktır.
Tema 3 : Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar Olgusuna Yargısal ve Polisiye Yaklaşımlar
Bu temada suça sürüklenen çocuklar hakkında uygulanan yaptırımlar ve çocukların tekrar topluma kazandırılmaları için yargı ve emniyet kurumlarının yürüttüğü uygulamalar değerlendirilecektir. Suça sürüklenmiş çocuklar hakkında Türkiye'de ve yurt dışında uygulanan polisiye ve yargısal yaklaşımlar tartışılacaktır. Ayrıca suça sürüklenen ve mağdur çocukların adalet ve yargı sisteminde ne tür işlemlere tabi tutuldukları, konuyla ilgili olduğu düşünülen yeni yasa uygulamaları ve bu konunun farklı disiplinlerce değerlendirilmesi gibi hususlar ele alınacaktır.
Tema 4 : Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar Olgusuna Çözümsel Yaklaşımlar
Bu temada her yönüyle ele alınan suça sürüklenen ve mağdur çocuklar alanında çalışan meslek gruplarının getirdiği çözüm önerileri tartışılacaktır. Suça sürüklenen ve mağdur çocuklar olgusunda eğitim, sağlık, sosyal hizmet, emniyet ve yargı kurumlarının nasıl bir rol üstlenmesi gerektiği, şimdiye kadar yapılan uygulamaların ne tür sonuçlar verdiği ve gelecekte hangi uygulamaların hayata geçirilmesinin faydalı olabileceği gibi hususlar bu temada değerlendirilecektir.
Bu Sempozyumda, risk altında bulunan ve suça sürüklenen çocuklara ilişkin konular dört ana başlık altında, (1) Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar Olgusuna Genel Bakış, (2) Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar Olgusuna Psikolojik ve Sosyolojik Yaklaşımlar, (3) Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar Olgusuna Yargısal ve Polisiye Yaklaşımlar ve (4) Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar Olgusuna Çözümsel Yaklaşımlar’, ele alınacaktır. Sempozyumda temel gaye; risk altında bulunan ve suça sürüklenen çocukların tekrar topluma kazandırılmaları ve kurumların bu konuda çok fonksiyonlu işbirliğini tesis edebilmelerinin sağlanması olacaktır.
Akademik Program
I. GÜN: 27 Mayıs 2010
TEMA 1: Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar Olgusuna
Genel Bakış
1. Oturum / 10.45–12.30
Oturum Başkanı
Prof. Dr. Sabri EYİGÜN
Genel Sekreter, Dicle Üniversitesi
Türkiye’de Çocuk Suçluluğu Konusunda Öncü Çalışmalar
Prof. Dr. Gürhan FİŞEK
Genel Yönetmen, Fişek Enstitüsü Çalışan Çocuklar Bilim ve Eylem Merkezi
Toplumbilim Gözüyle Avrupa Birliği Ülkelerde Çocuk Koruma Anlayışı ve Türkiye’de ki Çocuk Koruma Kanunu
Prof. Dr. İlhan TOMANBAY
Hacettepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümü
Birleşmiş Milleler ve Avrupa Konseyi Açısından Kanunla İhtilafa Düşen Çocuklara Uygulanacak Ulusal ve Uluslararası Kurallar
Prof. Dr. Emine AKYÜZ
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi
Türkiye’de Çocuk Suçluluğunu Anlamak: Türkiye’de ki 27 İlde Suç Analizi
Dr. Ahmet EKER ve Halim İLTAŞ
George Mason Üniversitesi ve Diyarbakır Emniyet Müdürlüğü
Güneydoğu ve Doğu Anadolu’da Çocuğun Değeri
Doç. Dr. Mazhar BAĞLI
Dicle Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü
TEMA 2: Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar Olgusuna
Psikolojik ve Sosyolojik Yaklaşımlar
2. Oturum / 14.00–15.45
Oturum Başkanı
Prof. Dr. Fuat GÜRKAN
Tıp Fakültesi Dekanı, Dicle Üniversitesi
Çocuğa Özgü Adalet Sistemi
Mustafa Ruhi ŞİRİN
Genel Başkan, Çocuk Vakfı
Suça Sürüklenen Çocuk ve Gençlere Psikiyatrik Yaklaşımlar
Prof. Dr. Bengi SEMERCİ
Çocuk-Genç ve Erişkin Psikiyatristi, Bengi Semerci Enstitüsü
Güvenli Bağlanma, Sağlıklı Özdeşim, Koruyucu Ortam, Risksiz Yaşam
Prof. Dr. Ferhunde ÖKTEM
Hacettepe Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı
Güneydoğu ve Diyarbakır'da Göç, Sokak Çocukluğu ve Suç İlişkisi
Doç. Dr. Rüstem ERKAN
Dicle Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü
Beyin ve Gelişim Açısından Riskli Koşullarda Büyümek
Prof. Dr. Yankı YAZGAN
Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı
Ankara Sokaklarında Çalışan Çocukların Çalışma Hayatına Katılma Nedenleri ve Karşılaştıkları Risklere İlişkin Görüşleri
Prof. Dr. Hacer TOR
Sağlık Eğitim Fakültesi, Gazi Üniversitesi
3. Oturum / 16.00–17.45
Oturum Başkanı
Prof. Dr. Cathy Spatz WİDOM
University at Albany
Aile İçi Şiddeti Önlemek Çocuk Suçluluğunu ve Mağduriyetini Azaltır Mı ?
Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU
Dekan, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Şiddet İçerikli Video Oyunlarının Çocuklar ve Gençler Üzerindeki Etkisi
Dr. Osman DOLU, Dr. Şener ULUDAĞ ve Dr. Hasan BÜKER
Polis Akademisi Başkanlığı
Madde Bağımlılığı ve Aile
Prof. Dr. Musa TOSUN
İstanbul Üniversitesi. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
Madde Bağımlılığının Önlenmesinde Çevre ve Kurumlar Arası İşbirliği
Dr. Cüneyt GÜRER, Dr. İlkay AKYAY
Polis Akademisi Başkanlığı- Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Dairesi Başkanlığı
Gençleri Madde Bağımlılığından Korumanın Yolları
Zafer ERCAN
Şube Müdürü, Bingöl İl Emniyet Müdürlüğü
II. GÜN: 28 Mayıs 2010
4. Oturum / 9.00–10.30
Oturum Başkanı
Prof. Dr. Aliye Mavili AKTAŞ
Bölüm Başkanı, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümü
Risk Altında Bulunan Çocuklar İçin Önleyici, Koruyucu ve İzleyici Tedbirler
Mehmet Yılmaz KÜÇÜK (Başkan) - Süreyya KAVAKLI
İnsan Hakları Başkanlığı, Başbakanlık
Çocuk Suçluluğunun Önlenmesinde Ailenin ve Okulun Önemi
Prof. Dr. Veli DUYAN
Ankara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümü
Çocuk, Aile ve Suç
Hasan YILMAZ
İl Müdür Yardımcısı, Şanlıurfa İl Emniyet Müdürlüğü
Çocukların Suça İtilmesinde Sosyal Projelerin Önemi : Malatya Örneği
Selim ÖZDEMİR
Çocuk Şube Müdürü, Malatya Emniyet Müdürlüğü
Cinsel Saldırıya Maruz Kalmış Çocukların Adli Tıp Yönünden Değerlendirilmesi
Prof. Dr. Nevzat ALKAN
İstanbul Tıp Fakültesi, Adli Tıp Anabilim Dalı
TEMA 3: Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar Olgusuna
Polisiye ve Yargısal Yaklaşımlar
5. Oturum / 10.45–12.15
Oturum Başkanı
Prof. Dr. Aydın GÜLAN
İstanbul Üniversitesi, Hukuk Fakültesi
Çocuk Adalet Sisteminde Sosyal İnceleme Raporlarının Yeri ve Önemi
Prof. Dr. Sevda ULUĞTEKİN
Emekli Öğretim Üyesi, Hacettepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümü
Çocuk Adalet Sisteminde Sosyal Hizmetin Rolü
Doç. Dr. Yüksel BAYKARA ACAR
Hacettepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümü
Suça Sürüklenen Çocuklar Hakkında Koruma Tedbirleri
Murat AYDIN
Hâkim, İzmir Karşıyaka Adliyesi
Türk Hukukunda Terör Suçları Nedeniyle Çocuklar Hakkında Yürütülen Soruşturma Evresinin Özellikleri
Dr. Yusuf Solmaz BALO
Kanunlar Genel Müdür Yardımcısı, Adalet Bakanlığı
Çocuk Tutuklu ve Hükümlüler
Hüseyin KULAÇ
Genel Müdür Yardımcısı, Ceza ve Tevkif Evleri Genel Müdürlüğü
6. Oturum / 13.45–15.15
Oturum Başkanı
Prof. Dr. Sevil ATAUZ
Bölüm Başkanı, Hacettepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümü
Developing a Risk Management Program to Address Juvenile Delinquency
Prof. Dr. Leslie W. KENNEDY
Rutgers University, New York, US
Trends and Pattems in Juvenile Delinquency Risks
Dr. Erin Gibbs Van Brunschot
University of Calgary
Diyarbakır'da Risk Altında Bulunan ve Suça Sürüklenen Çocuklar
Dr. Süleyman HANÇERLİ
Çocuk Şube Müdürü, Diyarbakır İl Emniyet Müdürlüğü
Suça İtilen Çocuklarda Risk ve İhtiyaç Modelinin Pratik Uygulamaları
Doç. Dr. Kültegin ÖĞEL
Psikiyatrist, Acıbadem Üniversitesi Tıp Fakültesi
Mardin İli Sosyal Risk Haritası
Adem SOLAK
HEGEM Başkanı
7. Oturum / 15.30–17.00
Oturum Başkanı
Dr. Leslie W. KENNEDY
Rutgers University, New York, US
Understanding Pathways from Childhood to Terrorism: Lessons from Research on the Relationship Between Childhood Abuse and Neglect and Delinquency
Prof. Dr. Cathy Spatz WİDOM
University at Albany
The Challenge of Policing Juveniles Who Actively Support Ideologically Banned Parties
Prof. Dr. Maki HABERFELD
John Jay College, New York, ABD
Terör Örgütlerine Katılan Çocukların Demografik Özellikleri ve Motive Eden Faktörler:
DHKP/C ve Türk Hizbullah'ının Analizi
Dr. Bilal SEVİNÇ
Çocuk Şube Müdürü, Bitlis İl Emniyet Müdürlüğü
Gençlerin Terör Örgütünce İstismarı : Türkiye Hizbullah Örneği
Dr. Murat SEVER
Polis Akademisi Başkanlığı, Uluslararası Terörizm ve Sınıraşan Suçlar Araştırma Merkezi - UTSAM
National Crime Prevention and Youth
Shelly D. Dupont - Dr. Joe Hornick
Royal Canadian Mounted Police, National Crime Prevention and Youth Services, Canada
8. Oturum / 17.15–18.45
(Özel Oturum : Sosyal Hizmet Müdahaleleri)
Oturum Başkanı
Prof. Dr. Ayşe AVCI
Çukurova Üniversitesi
Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar İçin Sosyal Hizmet Müdahaleleri
Aziz SÖĞÜTLÜ
SHÇEK Gençlik Hizmetleri Dairesi Başkanı
Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar İçin Sosyal Hizmet Müdahaleleri
Önal İNALTEKİN
İstanbul Sosyal Hizmetler İl Müdürü
Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar İçin Sosyal Hizmet Müdahaleleri
Zekeriya ERTAŞ
İzmir Sosyal Hizmetler İl Müdürü
Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar İçin Sosyal Hizmet Müdahaleleri
Fazlı DOĞANÇ
Adana Sosyal Hizmetler İl Müdürü
Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar İçin Sosyal Hizmet Müdahaleleri
Oktay TAŞ
Diyarbakır Sosyal Hizmetler İl Müdürü
TEMA 4: Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar Olgusuna
Çözümsel Yaklaşımlar
(Gala Yemeğinde Oturum Başkanlarının
Sempozyum Kapanış Değerlendirmeleri Alınacaktır)
9. Oturum / 19.30–21.30
Sempozyum Kapanış Değerlendirmeleri
Prof. Dr. Sabri EYİGÜN
Dicle Üniversitesi
Prof. Dr. Fuat GÜRKAN
Dicle Üniversitesi
Prof. Dr. Cathy Spatz WİDOM
University at Albany
Prof. Dr. Aliye Mavili AKTAŞ
Selçuk Üniversitesi
Prof. Dr. Aydın GÜLAN
İstanbul Üniversitesi
Prof. Dr. Sevil ATAUZ
Hacettepe Üniversitesi
Prof. Dr. Leslie W. KENNEDY
Rutgers University
Prof. Dr. Ayşe AVCI
Çukurova Üniversitesi
http://www.sucasuruklenencocuk.info/default.asp
8 Mayıs 2010 Cumartesi
KAMU HİZMETLERİNİN SUNUMUNDA UYULACAK USUL VE ESASLARA İLİŞKİN YÖNETMELİK
Mecliste bir kanun çıktığında Cumhurbaşkanı 15 gün içinde onaylamak ya da meclise tekrar gürüşmeleri için iâde etmek zorunda.. Belirlenen sınır içinde tasarrufta bulunması gerekiyor..
Maliye Bakanlığı ise tasarruflarında herhangi bir günle sınırlı değil, kimse hesap sormuyor, soramıyor.. cevap vermiyor, açıklama yapmıyor.. bunaldıklarında bir parmak bal çalıyorlar ve susuluyor..
Bugün Kültür Bakanlığından Maliyeye yazının verilişinin 52'nci günü.. 52 günde neler yapılmaz ki.. ama bir yazı yazılamaz..
biraz mevzuattan açıklama yapalım ama bu ülke de yasalar/yönetmelikler uyulmamak üzere çıkıyor sanırım.
bakınız..
29/6/2009-2009/15169 tarih sayılı Bakanlar Kurulu 31.7.2009/27305 resi gazetede ne kararlar almış geniş kısmına linkten ulaşılabilir (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/27305_2.html)KAMU HİZMETLERİNİN SUNUMUNDA UYULACAK USUL VE ESASLARA İLİŞKİN YÖNETMELİK
bizi ilgilendiren yönüne eğildiğimizde Maliye Bakanlığı'nın açık bir yanlış ve yönetmeliğe aykırı bir işlemle karşılaşacağız.
Kurum içi ve kurum dışı yazışma
MADDE 11 – (1) Kurum içi ve kurum dışı görüş, bilgi ve belge talep yazıları günlü yazılır. İlgili mevzuatındaki özel hükümler saklı kalmak kaydıyla, idareler belge taleplerini en geç beş gün, bilgi ve görüş taleplerini ise en geç onbeş gün içinde yerine getirir. İdare, bilgi ve görüş yazıları için onbeş günü geçmemek üzere ek süre kullanabilir. Bu yazışmalar elektronik ortamda da yapılabilir.
bilgi ve görüş taleplerini en geç onbeş gün içinde yerine getirmeleri gerekiyormuş; en fazla onbeş günde ek süre kullanabilirmiş, yani bir ay içinde görüş/mütalaa isteklerine yanıt vermeleri gerekiyor.. BU BİR TERCİH DEĞİL ZORUNLULUK..
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) İdareler, bu Yönetmelikte öngörülen hususlara ilişkin gerekli her türlü idarî, teknik ve hukukî düzenlemeleri bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren altı ay içinde gerçekleştirir.
Yayımı tarihinden itibaren altı aydan fazla olduğu ortadayken bu kurumlar açıkça yönetmeliğe aykırı davranmaktadır. Hesap soran da yoktur maalesef.. Yazısına cevap bekleyen kurumlar neden yazılarının takipçisi olmaz acaba.. Örneğin Adalet Bakanlığındaki hâkim savcılar için özlük haklarını iyileştirmek adına yapılacak düzenleme olsaydı yine böyle sessiz bekler miydi.. Kültür Bakanlığı Müşavirleriyle ilgili bir düzenleme için Maliyeden görüş bekliyor olsaydı böyle mi davranırdı..
özellikle pazartesi sabahi memurlar.nette bu konuda bir haber yaptırabilmeliyiz. Bakanlar Kurulu Kararına açıkça karşı çıkılmakta resmi gazetede yayımlanan yönetmeliğe uyulmamaktadır.
Merak ediyorum bu yönetmelik Maliye Bakanlığını ilgilendir miyorsa kimi ilgilendiriyor.. uygulanmayacaksa niye çıkartılıyor.. yanılıyorsam lütfen düzeltiniz..
Aramıza 74 arkadaş katılıyor.. hayırlı olsun..
KAMU HİZMETLERİNİN SUNUMUNDA UYULACAK USUL VE ESASLARA İLİŞKİN YÖNETMELİK
Bakanlar Kurulu Kararı: 29/6/2009-2009/15169
Resmî Gazete: 31.7.2009/27305
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; etkin, verimli, hesap verebilir, vatandaş beyanına güvenen ve şeffaf bir kamu yönetimi oluşturmak; kamu hizmetlerinin hızlı, kaliteli, basitleştirilmiş ve düşük maliyetli bir şekilde yerine getirilmesini sağlamak üzere, idarelerin uyması gereken usul ve esasları düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 10/10/1984 tarihli ve 3056 sayılı Başbakanlık Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanunun 2 nci ve 33 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Kamu hizmetlerinin ilk kademede ve vatandaşa en yakın yerde sunulması
MADDE 3 – (1) Kamu hizmetlerinin, başvuru yapılan ilk kademeden sunulması ve sonuçlandırılması, başvuru mercii ile karar/onay mercii arasında birden fazla kademe oluşturulmaması esastır. İdare, başvuruların, doğrudan kamu hizmetini sunan birime yapılmasını ve ilk kademede sonuçlandırılmasını sağlamak için gerekli tedbirleri alır.
(2) İdare, hizmetlerin vatandaşa en yakın yerden sunulabilmesi amacıyla gerekli görülen mahallerde geçici veya sürekli bürolar açabilir.
(3) İdare, sunduğu hizmetlerin her birini yerine getirecek birim ve görevlileri tespit eder. Taşra teşkilatı, tespit edilen birim ve görevlileri bulundukları yerin en büyük mülkî idare amirine bildirir.
Kamu hizmetlerinin elektronik ortamda sunulması
MADDE 4 – (1) Basılı ortamdaki bilgi ve belgelerin elektronik ortama taşınması ve veritabanlarının diğer idarelerle paylaşılması esastır.
(2) İdare, başvuruların elektronik ortamda da yapılmasına, sürecin başvuru sahibince izlenebilmesine ve sonucun ilgilisine elektronik ortamda iletilmesine yönelik tedbirleri alır ve hizmetin e-Devlet Kapısına entegrasyonunu sağlar.
Vatandaşın bilgilendirilmesi
MADDE 5 – (1) Kanunî sınırlamalar saklı kalmak kaydıyla idare, sunduğu hizmetlere ilişkin bilgileri ve mevzuatı, basılı ya da elektronik ortamda duyurur.
(2) İdare, sunduğu kamu hizmetlerinin envanterini ek-1’e göre oluşturarak kurumsal internet sayfasında ve e-Devlet Kapısında en güncel şekli ile yayınlar.
Hizmet standartları oluşturma
MADDE 6 – (1) İdareler, ek-2’de yer alan örneğe göre hizmet standartlarını oluşturur. Ek-3’te belirtilen açıklamalara göre oluşturulan hizmet standartları tablosunda; hizmetin adı, başvuruda istenen belgeler, hizmetin ne kadar sürede tamamlanacağı ve şikâyet mercilerine ilişkin bilgiler yer alır. Bu tablo, hizmeti doğrudan sunan birimlerce vatandaşların kolayca görebileceği panolarda, kurumsal internet sayfalarında ve e-Devlet Kapısında duyurulur. Ayrıca, idarenin danışma masalarında da istenilen belgeleri gösteren dokümanlar bulundurulabilir ve talep edenlere ücretsiz olarak verilir.
Özürlülerle ilgili tedbirler
MADDE 7 – (1) İdare, sunduğu kamu hizmetlerinin özürlüler tarafından kolayca erişilebilir olması için gerekli tedbirleri alır.
Başvuru sahibinden bilgi ve belge istenmesine ilişkin esaslar
MADDE 8 – (1) İdare, hizmetleri yerine getirirken başvuru sahibinden istediği bilgi ve belgelerle ilgili düzenlemelerinde aşağıdaki ölçütleri esas alır:
a) Düzenlemeler beyan esas alınacak şekilde hazırlanır.
b) Zorunlu olmadıkça, işlemin tekemmülü aşamasına kadar belge talep edilmez.
c) İş sınavlarına müracaat safhasında sadece sınav için gerekli belgeler istenir; göreve başlamak için gereken belgeler ise sınavı kazananlardan istenir.
ç) İdarenin görevi gereği kendisinde bulunan bilgi ve belgeler ile daha önce başvuru sahibinden alınarak kurum kayıtlarına aktarılan ve değişmediği başvuru sahibi tarafından beyan edilen belgeler yeniden istenmez.
d) İstenen belgenin aslının getirilmesi hâlinde, belgenin fotokopisi, aslına uygunluğu kontrol edildikten sonra ilgili görevli tarafından isim ve unvan yazılarak tasdik edilir.
e) Diğer idarelerin elektronik ortamda paylaşıma açtığı bilgi ve belgeler, başvuru sahibinden istenmez. Ancak, bu bilgi ve belgelere kolayca erişim için gerekli bilgiler istenebilir.
f) Başvuru sahibinden adlî sicil kaydı istenmez, bunun yerine yazılı olarak beyan istenir. Başvurunun form kullanılarak yapıldığı hâllerde, formda adlî sicil beyanı bölümü ayrılır. İdare, beyanın doğruluğunu adlî sicil bilgilerini verebilecek mercilerden teyit eder. İlgili merciler, gerekli bilgileri, teknik altyapısı hazır olan kurumlara elektronik ortamda derhal, diğer hâllerde en geç üç işgünü içinde verir.
g) Başvuruda istenen belgeler, idarece sayma suretiyle belirtilir. İstenen belgeler arasında, idare tarafından istenecek diğer belgeler veya benzeri belgeler gibi muğlâk ibarelere yer verilmez.
ğ) Başvuru sırasında istenen formlar idarenin internet sayfasında da yayımlanır.
Gerçeğe aykırı belge verilmesi veya beyanda bulunulması
MADDE 9 – (1) İdare, gerçeğe aykırı belge verenler ya da beyanda bulunanlar hakkında yasal işlem yapılacağı hususunda başvuru sahiplerinin bilgilendirilmesi için gerekli tedbirleri alır.
Başvuru sahiplerine malî yükümlülüklerinin bildirilmesi
MADDE 10 – (1) Başvuruları esnasında, ödemek zorunda oldukları malî yükümlülükler, mevzuat dayanakları ile birlikte başvuru sahiplerine açıkça belirtilir.
Kurum içi ve kurum dışı yazışma
MADDE 11 – (1) Kurum içi ve kurum dışı görüş, bilgi ve belge talep yazıları günlü yazılır. İlgili mevzuatındaki özel hükümler saklı kalmak kaydıyla, idareler belge taleplerini en geç beş gün, bilgi ve görüş taleplerini ise en geç onbeş gün içinde yerine getirir. İdare, bilgi ve görüş yazıları için onbeş günü geçmemek üzere ek süre kullanabilir. Bu yazışmalar elektronik ortamda da yapılabilir.
Başvurunun kabulü ve sonuçlandırılması
MADDE 12 – (1) Bizzat yapılan başvurular sırasında başvuru incelenir, anında giderilebilecek eksiklikler yazışmaya gerek kalmadan tamamlatılır. Talebi hâlinde başvuru sahibine alındı belgesi verilir. Sonradan tespit edilen eksiklikler başvuru sahibine bildirilir.
(2) Başvurular hizmet standartlarında belirtilen süre içinde sonuçlandırılır.
(3) Başvuru sonucunun olumsuz olması durumunda ilgiliye gerekçesi bildirilir, varsa itiraz mercii ve süresi gösterilir.
Yönetmeliğe uyum
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) İdareler, bu Yönetmelikte öngörülen hususlara ilişkin gerekli her türlü idarî, teknik ve hukukî düzenlemeleri bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren altı ay içinde gerçekleştirir.
Yürürlük
MADDE 13 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 14 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
Maliye Bakanlığı ise tasarruflarında herhangi bir günle sınırlı değil, kimse hesap sormuyor, soramıyor.. cevap vermiyor, açıklama yapmıyor.. bunaldıklarında bir parmak bal çalıyorlar ve susuluyor..
Bugün Kültür Bakanlığından Maliyeye yazının verilişinin 52'nci günü.. 52 günde neler yapılmaz ki.. ama bir yazı yazılamaz..
biraz mevzuattan açıklama yapalım ama bu ülke de yasalar/yönetmelikler uyulmamak üzere çıkıyor sanırım.
bakınız..
29/6/2009-2009/15169 tarih sayılı Bakanlar Kurulu 31.7.2009/27305 resi gazetede ne kararlar almış geniş kısmına linkten ulaşılabilir (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/27305_2.html)KAMU HİZMETLERİNİN SUNUMUNDA UYULACAK USUL VE ESASLARA İLİŞKİN YÖNETMELİK
bizi ilgilendiren yönüne eğildiğimizde Maliye Bakanlığı'nın açık bir yanlış ve yönetmeliğe aykırı bir işlemle karşılaşacağız.
Kurum içi ve kurum dışı yazışma
MADDE 11 – (1) Kurum içi ve kurum dışı görüş, bilgi ve belge talep yazıları günlü yazılır. İlgili mevzuatındaki özel hükümler saklı kalmak kaydıyla, idareler belge taleplerini en geç beş gün, bilgi ve görüş taleplerini ise en geç onbeş gün içinde yerine getirir. İdare, bilgi ve görüş yazıları için onbeş günü geçmemek üzere ek süre kullanabilir. Bu yazışmalar elektronik ortamda da yapılabilir.
bilgi ve görüş taleplerini en geç onbeş gün içinde yerine getirmeleri gerekiyormuş; en fazla onbeş günde ek süre kullanabilirmiş, yani bir ay içinde görüş/mütalaa isteklerine yanıt vermeleri gerekiyor.. BU BİR TERCİH DEĞİL ZORUNLULUK..
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) İdareler, bu Yönetmelikte öngörülen hususlara ilişkin gerekli her türlü idarî, teknik ve hukukî düzenlemeleri bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren altı ay içinde gerçekleştirir.
Yayımı tarihinden itibaren altı aydan fazla olduğu ortadayken bu kurumlar açıkça yönetmeliğe aykırı davranmaktadır. Hesap soran da yoktur maalesef.. Yazısına cevap bekleyen kurumlar neden yazılarının takipçisi olmaz acaba.. Örneğin Adalet Bakanlığındaki hâkim savcılar için özlük haklarını iyileştirmek adına yapılacak düzenleme olsaydı yine böyle sessiz bekler miydi.. Kültür Bakanlığı Müşavirleriyle ilgili bir düzenleme için Maliyeden görüş bekliyor olsaydı böyle mi davranırdı..
özellikle pazartesi sabahi memurlar.nette bu konuda bir haber yaptırabilmeliyiz. Bakanlar Kurulu Kararına açıkça karşı çıkılmakta resmi gazetede yayımlanan yönetmeliğe uyulmamaktadır.
Merak ediyorum bu yönetmelik Maliye Bakanlığını ilgilendir miyorsa kimi ilgilendiriyor.. uygulanmayacaksa niye çıkartılıyor.. yanılıyorsam lütfen düzeltiniz..
Aramıza 74 arkadaş katılıyor.. hayırlı olsun..
KAMU HİZMETLERİNİN SUNUMUNDA UYULACAK USUL VE ESASLARA İLİŞKİN YÖNETMELİK
Bakanlar Kurulu Kararı: 29/6/2009-2009/15169
Resmî Gazete: 31.7.2009/27305
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; etkin, verimli, hesap verebilir, vatandaş beyanına güvenen ve şeffaf bir kamu yönetimi oluşturmak; kamu hizmetlerinin hızlı, kaliteli, basitleştirilmiş ve düşük maliyetli bir şekilde yerine getirilmesini sağlamak üzere, idarelerin uyması gereken usul ve esasları düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 10/10/1984 tarihli ve 3056 sayılı Başbakanlık Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanunun 2 nci ve 33 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Kamu hizmetlerinin ilk kademede ve vatandaşa en yakın yerde sunulması
MADDE 3 – (1) Kamu hizmetlerinin, başvuru yapılan ilk kademeden sunulması ve sonuçlandırılması, başvuru mercii ile karar/onay mercii arasında birden fazla kademe oluşturulmaması esastır. İdare, başvuruların, doğrudan kamu hizmetini sunan birime yapılmasını ve ilk kademede sonuçlandırılmasını sağlamak için gerekli tedbirleri alır.
(2) İdare, hizmetlerin vatandaşa en yakın yerden sunulabilmesi amacıyla gerekli görülen mahallerde geçici veya sürekli bürolar açabilir.
(3) İdare, sunduğu hizmetlerin her birini yerine getirecek birim ve görevlileri tespit eder. Taşra teşkilatı, tespit edilen birim ve görevlileri bulundukları yerin en büyük mülkî idare amirine bildirir.
Kamu hizmetlerinin elektronik ortamda sunulması
MADDE 4 – (1) Basılı ortamdaki bilgi ve belgelerin elektronik ortama taşınması ve veritabanlarının diğer idarelerle paylaşılması esastır.
(2) İdare, başvuruların elektronik ortamda da yapılmasına, sürecin başvuru sahibince izlenebilmesine ve sonucun ilgilisine elektronik ortamda iletilmesine yönelik tedbirleri alır ve hizmetin e-Devlet Kapısına entegrasyonunu sağlar.
Vatandaşın bilgilendirilmesi
MADDE 5 – (1) Kanunî sınırlamalar saklı kalmak kaydıyla idare, sunduğu hizmetlere ilişkin bilgileri ve mevzuatı, basılı ya da elektronik ortamda duyurur.
(2) İdare, sunduğu kamu hizmetlerinin envanterini ek-1’e göre oluşturarak kurumsal internet sayfasında ve e-Devlet Kapısında en güncel şekli ile yayınlar.
Hizmet standartları oluşturma
MADDE 6 – (1) İdareler, ek-2’de yer alan örneğe göre hizmet standartlarını oluşturur. Ek-3’te belirtilen açıklamalara göre oluşturulan hizmet standartları tablosunda; hizmetin adı, başvuruda istenen belgeler, hizmetin ne kadar sürede tamamlanacağı ve şikâyet mercilerine ilişkin bilgiler yer alır. Bu tablo, hizmeti doğrudan sunan birimlerce vatandaşların kolayca görebileceği panolarda, kurumsal internet sayfalarında ve e-Devlet Kapısında duyurulur. Ayrıca, idarenin danışma masalarında da istenilen belgeleri gösteren dokümanlar bulundurulabilir ve talep edenlere ücretsiz olarak verilir.
Özürlülerle ilgili tedbirler
MADDE 7 – (1) İdare, sunduğu kamu hizmetlerinin özürlüler tarafından kolayca erişilebilir olması için gerekli tedbirleri alır.
Başvuru sahibinden bilgi ve belge istenmesine ilişkin esaslar
MADDE 8 – (1) İdare, hizmetleri yerine getirirken başvuru sahibinden istediği bilgi ve belgelerle ilgili düzenlemelerinde aşağıdaki ölçütleri esas alır:
a) Düzenlemeler beyan esas alınacak şekilde hazırlanır.
b) Zorunlu olmadıkça, işlemin tekemmülü aşamasına kadar belge talep edilmez.
c) İş sınavlarına müracaat safhasında sadece sınav için gerekli belgeler istenir; göreve başlamak için gereken belgeler ise sınavı kazananlardan istenir.
ç) İdarenin görevi gereği kendisinde bulunan bilgi ve belgeler ile daha önce başvuru sahibinden alınarak kurum kayıtlarına aktarılan ve değişmediği başvuru sahibi tarafından beyan edilen belgeler yeniden istenmez.
d) İstenen belgenin aslının getirilmesi hâlinde, belgenin fotokopisi, aslına uygunluğu kontrol edildikten sonra ilgili görevli tarafından isim ve unvan yazılarak tasdik edilir.
e) Diğer idarelerin elektronik ortamda paylaşıma açtığı bilgi ve belgeler, başvuru sahibinden istenmez. Ancak, bu bilgi ve belgelere kolayca erişim için gerekli bilgiler istenebilir.
f) Başvuru sahibinden adlî sicil kaydı istenmez, bunun yerine yazılı olarak beyan istenir. Başvurunun form kullanılarak yapıldığı hâllerde, formda adlî sicil beyanı bölümü ayrılır. İdare, beyanın doğruluğunu adlî sicil bilgilerini verebilecek mercilerden teyit eder. İlgili merciler, gerekli bilgileri, teknik altyapısı hazır olan kurumlara elektronik ortamda derhal, diğer hâllerde en geç üç işgünü içinde verir.
g) Başvuruda istenen belgeler, idarece sayma suretiyle belirtilir. İstenen belgeler arasında, idare tarafından istenecek diğer belgeler veya benzeri belgeler gibi muğlâk ibarelere yer verilmez.
ğ) Başvuru sırasında istenen formlar idarenin internet sayfasında da yayımlanır.
Gerçeğe aykırı belge verilmesi veya beyanda bulunulması
MADDE 9 – (1) İdare, gerçeğe aykırı belge verenler ya da beyanda bulunanlar hakkında yasal işlem yapılacağı hususunda başvuru sahiplerinin bilgilendirilmesi için gerekli tedbirleri alır.
Başvuru sahiplerine malî yükümlülüklerinin bildirilmesi
MADDE 10 – (1) Başvuruları esnasında, ödemek zorunda oldukları malî yükümlülükler, mevzuat dayanakları ile birlikte başvuru sahiplerine açıkça belirtilir.
Kurum içi ve kurum dışı yazışma
MADDE 11 – (1) Kurum içi ve kurum dışı görüş, bilgi ve belge talep yazıları günlü yazılır. İlgili mevzuatındaki özel hükümler saklı kalmak kaydıyla, idareler belge taleplerini en geç beş gün, bilgi ve görüş taleplerini ise en geç onbeş gün içinde yerine getirir. İdare, bilgi ve görüş yazıları için onbeş günü geçmemek üzere ek süre kullanabilir. Bu yazışmalar elektronik ortamda da yapılabilir.
Başvurunun kabulü ve sonuçlandırılması
MADDE 12 – (1) Bizzat yapılan başvurular sırasında başvuru incelenir, anında giderilebilecek eksiklikler yazışmaya gerek kalmadan tamamlatılır. Talebi hâlinde başvuru sahibine alındı belgesi verilir. Sonradan tespit edilen eksiklikler başvuru sahibine bildirilir.
(2) Başvurular hizmet standartlarında belirtilen süre içinde sonuçlandırılır.
(3) Başvuru sonucunun olumsuz olması durumunda ilgiliye gerekçesi bildirilir, varsa itiraz mercii ve süresi gösterilir.
Yönetmeliğe uyum
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) İdareler, bu Yönetmelikte öngörülen hususlara ilişkin gerekli her türlü idarî, teknik ve hukukî düzenlemeleri bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren altı ay içinde gerçekleştirir.
Yürürlük
MADDE 13 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 14 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
5 Mayıs 2010 Çarşamba
MAYIS 2010'DA 74 SOSYOLOG ALIMI YAPILACAK
2010 YILI MAYIS AYINDA KPSS'NA GÖRE İLK DEFA KAMU KURUM VE KURULUŞLARINA ALINACAK PERSONELE İLİŞKİN KADRO POZİSYON UNVAN DAĞILIMINI GÖSTEREN LİSTE
Unvan Ad Adet
ANBAR MEMURU 133
ANTRENÖR 26
ANTROPOLOG 2
ARAMA VE KURTARMA TEKNİSYENİ 463
ARFF MEMURU 105
ARKEOLOG 16
AŞÇI 50
AVUKAT 56
AYNİYAT MEMURU 1
BEKÇİ 7
BİLGİSAYAR İŞLETMENİ 556
BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ 2
BİLGİSAYAR PROGRAMCISI 5
BİYOLOG 6
ÇEVRE MÜHENDİSİ 9
ÇOCUK EĞİTİCİSİ 20
ÇOCUK EĞİTİMCİSİ 3
ÇOCUK GELİŞİMCİSİ 40
ÇÖZÜMLEYİCİ 48
DAĞITICI 2
DAKTİLOGRAF 38
DENETLEME MEMURU 14
DİYETİSYEN 65
EBE 91
EĞİTİM UZMANI 5
EKONOMİST 4
EKSPER 4
ELEKTRİK MÜHENDİSİ 5
ELEKTRİK TEKNİKERİ 1
ELEKTRİK TEKNİSYENİ 1
ELEKTRİK_ELEKTRONİK MÜHENDİSİ 1
ELEKTRONİK MÜHENDİSİ 1
ENDÜSTRİ MÜHENDİSİ 51
ENFORMASYON MEMURU 284
FİZİK MÜHENDİSİ 1
FİZİKÇİ 8
FİZYOTERAPİST 190
FOLKLOR ARAŞTIRMACISI 11
FOTOĞRAFÇI 1
GASSAL 1
GİŞE MEMURU 2
GRAFİKER 7
HAREKET MEMURU YARDIMCISI 2
HARİTA MÜHENDİSİ 76
HARİTA TEKNİKERİ 2
HASTABAKICI 19
HAZİNE AVUKATI 100
HEMŞİRE 1.186
HİZMETLİ 88
HUKUK MÜŞAVİRİ 12
İNŞAAT MÜHENDİSİ 125
İNŞAAT TEKNİKERİ 4
İSTATİSTİKÇİ 62
İSTİDLALCİ 14
İTFAİYECİ 3
JEOFİZİK MÜHENDİSİ 65
JEOLOJİ MÜHENDİSİ 73
KALORİFERCİ 37
KAMERAMAN 3
KİMYA MÜHENDİSİ 8
KİMYAGER 18
KORUMA VE GÜVENLİK GÖREVLİSİ 36
KÜTÜPHANECİ 74
LABORANT 80
MADEN MÜHENDİSİ 2
MAKİNA MÜHENDİSİ 4
MAKİNA TEKNİKERİ 3
MAKİNA TEKNİSYENİ 1
MANEVRACI 1
MATEMATİKÇİ 1
MEMUR 3.430
METEOROLOJİ MÜHENDİSİ 12
MİMAR 198
MUAYENE MEMURU 120
MUHAFAZA MEMURU 317
MUHASEBECİ 57
MÜHENDİS 996
MÜTERCİM 29
MÜZE ARAŞTIRMACISI 6
ODYOLOG 60
ORMAN MUHAFAZA MEMURU 100
ÖĞRETMEN 31
PEDAGOG 1
PEYZAJ MİMARI 1
PROGRAMCI 50
PSİKOLOG 239
RASATCI 6
RESTORATÖR 6
SAĞLIK FİZİKÇİSİ 20
SAĞLIK MEMURU 75
SAĞLIK TEKNİKERİ 106
SAĞLIK TEKNİSYENİ 75
SANTRAL MEMURU 107
SATINALMA MEMURU 74
SATIŞ MEMURU 20
SEKRETER 96
SOSYAL ÇALIŞMACI 201
SOSYOLOG 74
SPORTİF EĞİTİM UZMANI 13
ŞEHİR PLANCISI 99
ŞOFÖR 217
TAHSİLDAR 10
TAPU ARŞİV MEMURU 200
TEKNİK RESSAM 2
TEKNİKER 229
TEKNİSYEN 302
TEKNİSYEN YARDIMCISI 163
TERCÜMAN 2
TREN TEŞKİL MEMURU 10
UZMAN YARDIMCISI 8
VERİ HAZ.KONT.İŞLET. 1.365
VETERİNER HEKİM 116
VETERİNER SAĞLIK TEKNİSYENİ 52
VEZNEDAR 15
YOL BEKÇİSİ 10
YURT YÖNETİM MEMURU 155
ZABIT KATİBİ 11
ZİRAAT MÜHENDİSİ 1
Genel Toplam 13.922
Unvan Ad Adet
ANBAR MEMURU 133
ANTRENÖR 26
ANTROPOLOG 2
ARAMA VE KURTARMA TEKNİSYENİ 463
ARFF MEMURU 105
ARKEOLOG 16
AŞÇI 50
AVUKAT 56
AYNİYAT MEMURU 1
BEKÇİ 7
BİLGİSAYAR İŞLETMENİ 556
BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ 2
BİLGİSAYAR PROGRAMCISI 5
BİYOLOG 6
ÇEVRE MÜHENDİSİ 9
ÇOCUK EĞİTİCİSİ 20
ÇOCUK EĞİTİMCİSİ 3
ÇOCUK GELİŞİMCİSİ 40
ÇÖZÜMLEYİCİ 48
DAĞITICI 2
DAKTİLOGRAF 38
DENETLEME MEMURU 14
DİYETİSYEN 65
EBE 91
EĞİTİM UZMANI 5
EKONOMİST 4
EKSPER 4
ELEKTRİK MÜHENDİSİ 5
ELEKTRİK TEKNİKERİ 1
ELEKTRİK TEKNİSYENİ 1
ELEKTRİK_ELEKTRONİK MÜHENDİSİ 1
ELEKTRONİK MÜHENDİSİ 1
ENDÜSTRİ MÜHENDİSİ 51
ENFORMASYON MEMURU 284
FİZİK MÜHENDİSİ 1
FİZİKÇİ 8
FİZYOTERAPİST 190
FOLKLOR ARAŞTIRMACISI 11
FOTOĞRAFÇI 1
GASSAL 1
GİŞE MEMURU 2
GRAFİKER 7
HAREKET MEMURU YARDIMCISI 2
HARİTA MÜHENDİSİ 76
HARİTA TEKNİKERİ 2
HASTABAKICI 19
HAZİNE AVUKATI 100
HEMŞİRE 1.186
HİZMETLİ 88
HUKUK MÜŞAVİRİ 12
İNŞAAT MÜHENDİSİ 125
İNŞAAT TEKNİKERİ 4
İSTATİSTİKÇİ 62
İSTİDLALCİ 14
İTFAİYECİ 3
JEOFİZİK MÜHENDİSİ 65
JEOLOJİ MÜHENDİSİ 73
KALORİFERCİ 37
KAMERAMAN 3
KİMYA MÜHENDİSİ 8
KİMYAGER 18
KORUMA VE GÜVENLİK GÖREVLİSİ 36
KÜTÜPHANECİ 74
LABORANT 80
MADEN MÜHENDİSİ 2
MAKİNA MÜHENDİSİ 4
MAKİNA TEKNİKERİ 3
MAKİNA TEKNİSYENİ 1
MANEVRACI 1
MATEMATİKÇİ 1
MEMUR 3.430
METEOROLOJİ MÜHENDİSİ 12
MİMAR 198
MUAYENE MEMURU 120
MUHAFAZA MEMURU 317
MUHASEBECİ 57
MÜHENDİS 996
MÜTERCİM 29
MÜZE ARAŞTIRMACISI 6
ODYOLOG 60
ORMAN MUHAFAZA MEMURU 100
ÖĞRETMEN 31
PEDAGOG 1
PEYZAJ MİMARI 1
PROGRAMCI 50
PSİKOLOG 239
RASATCI 6
RESTORATÖR 6
SAĞLIK FİZİKÇİSİ 20
SAĞLIK MEMURU 75
SAĞLIK TEKNİKERİ 106
SAĞLIK TEKNİSYENİ 75
SANTRAL MEMURU 107
SATINALMA MEMURU 74
SATIŞ MEMURU 20
SEKRETER 96
SOSYAL ÇALIŞMACI 201
SOSYOLOG 74
SPORTİF EĞİTİM UZMANI 13
ŞEHİR PLANCISI 99
ŞOFÖR 217
TAHSİLDAR 10
TAPU ARŞİV MEMURU 200
TEKNİK RESSAM 2
TEKNİKER 229
TEKNİSYEN 302
TEKNİSYEN YARDIMCISI 163
TERCÜMAN 2
TREN TEŞKİL MEMURU 10
UZMAN YARDIMCISI 8
VERİ HAZ.KONT.İŞLET. 1.365
VETERİNER HEKİM 116
VETERİNER SAĞLIK TEKNİSYENİ 52
VEZNEDAR 15
YOL BEKÇİSİ 10
YURT YÖNETİM MEMURU 155
ZABIT KATİBİ 11
ZİRAAT MÜHENDİSİ 1
Genel Toplam 13.922
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)