22 Aralık 2011 Perşembe

THS''NİN SONUÇLARI

bilgi toplumu 22 Aralık 2011 09:42

THS'NİN SONUÇLARI 1:


____________________

T. C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ÇOCUK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİNE İLİŞKİN YÖNERGE

Sosyologların görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE 17 –

(1)Sosyologların görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.

a) Genel Müdürlüğün hizmet alanı ile ilgili olarak toplum, toplumsal ilişkiler, olaylar ve toplumsal değişmeler, insan ilişkileri, davranışları ve etkileşimlerine yönelik neden-sonuç ilişkilerinin belirlendiği araştırmalarda görev almak.

b) Genel Müdürlüğün hizmet alanı ile ilgili her türlü olay, olgu ve sosyal sorunlara ilişkin sosyolojik olarak ulusal ve uluslar arası örnekler üzerinde çalışıp, içinde bulunulan toplumsal gerçekliği de göz önüne alarak çözüm önerileri sunmak.

c) Çocuk ve gençlerin sosyal ilişkilerini araştırarak çevre, gelenekler, aile, inanç, eğitim gibi sosyal kurumlar ve diğer sosyal olaylara yaklaşımlarına yönelik bilimsel bilgiler toplamak ve bu bilgilerin sosyal sorunların çözümü ile ilgili personele ve kuruluşlara ulaştırılmasında görev almak.

ç) Genel Müdürlüğün hizmetlerine ihtiyaç duyan grupların sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin araştırmalar yapmak ve bilimsel çözüm önerileri geliştirmek.

d) Genel Müdürlük tarafından ya da diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği içerisinde gerçekleştirilen sosyal hizmet alanıyla ilgili araştırma, proje ve etkinlik çalışmalarında görev almak, istatistikî verileri toplamak ve sonuçlar hakkında önerilerde bulunmak.

e) Çocuk ve gençlerle ilgili sosyal, ekonomik, kültürel, demografik, yatay ve dikey hareketlilik gibi değişkenleri irdelemek; bunlar arasında bağlantılar kurmak ve ortaya çıkan sonuçlara göre verilecek hizmetlerle ilgili çalışma planları yapmak, proje geliştirmek.

f) Toplumun Genel Müdürlükten beklentilerini tespit etme yönünde çalışmalarda bulunmak.

g) Çocukların psiko - sosyal gelişimlerine uygun serbest zaman, sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklere katılımlarını sağlayacak yöntemlerin geliştirilmesinde görev almak.

ğ) Hizmetin temel özellikleriyle ilgili işleyiş, uygulama ve mevzuat konularında hizmet içi eğitimlerde görev almak.

h) Diğer kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları tarafından hazırlanan alanı ile ilgili araştırma rapor vb. incelemek ve mesleki görüş bildirmek ve ortak çalışmalara katılmak.

ı) Mevzuat çalışmalarında görev almak.

i) Birimi ve mesleği ile ilgili yazışmaları düzenlemek.

j) İç denetim, kalite yönetim sistemi ve genel teftiş rapor sonuçlarına uygun olarak düzeltici ve önleyici faaliyetleri yerine getirmek.

k) Korunma altına alınan/bakım tedbiri kararı verilen çocukların ve ailelerinin sürekli izlenerek, korunmayı gerektiren koşulların devam edip etmediğinin belirlenmesi ile ilgili çalışmaları yürütmek, çocuğun aileye döndürülmesine ilişkin gerekli çalışmaları yapmak.

l) Koruyucu önleyici hizmetlerin geliştirilmesinde görev almak.

m) Çalışma alanı ile ilgili amaca yönelik aylık, yıllık raporları hazırlamak ve amirine sunmak.

n) Çocukların her bakımdan sağlıklı bireyler olarak yetişmelerinin sağlanması amacıyla verilen hizmetlere yönelik olarak çocukların psiko-sosyal gelişimlerinin izlenmesi ve sorunlarının çözümüne yönelik mesleki rehberlik yapmak.

o) Amirlerince verilen benzeri görevleri yapmak.

NOT:Yönergenin diğer meslek elemanlarıyla ilgili görev tanımlarına bakıldığında Sosyologlarla benzer görevler yaptıkları görülecektir.Kısacası, ARTIK FARK KALMADI...Diğer mevzuatları bekliyoruz.

THS'NİN SONUÇLARI 2:

____________________

22 Aralık 2011 PERŞEMBE

Resmî Gazete Sayı : 28150

YÖNETMELİK

Çevre ve Şehircilik Bakanlığından:

ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK UZMANLIĞI YÖNETMELİĞİ

________________________

Başvuru şartları

MADDE 7 – (1) Uzman yardımcılığı yarışma sınavına katılabilmek için,

a) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinde belirtilen genel şartlara sahip olmak,

b) Bakanlığın ihtiyaçları doğrultusunda ilan edilecek kontenjan çerçevesinde; en az dört yıllık lisans eğitimi veren hukuk, siyasal bilgiler, iktisadî ve idarî bilimler, iktisat, işletme, mimarlık ve mühendislik fakülteleri ile şehir ve bölge plâncılığı, biyoloji, botanik, zooloji, kimya, SOSYOLOJİ bölümünden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabûl edilen yurtiçindeki veya yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarının birinden mezun olmak,

Hiç yorum yok: