24 Nisan 2010 Cumartesi

SHÇEK, SOSYOLOGLARIN GÖREV TANIMINI REVİZE ETTİ

Bilindiği gibi YÖK ve DPB ,Sosyologların Genel İdare Hizmetleri (GİH) sınıfından Teknik Hizmetler Sınıfı(THS)’ na geçişine uygun görüş bildirdi.Sosyologların THS’ye geçişlerinin resmiyet ve geçerlilik kazanması için bakanlar kurulu kararına ihtiyaç bulunmaktadır.

Diğer taraftan sosyologların ciddi bir şekilde istihdam edildikleri SHÇEK,yeniden yapılanma ve toplam kalite yönetimi çerçevesinde yürürlüğe soktuğu Sosyal Hizmet ve Rehabilitasyon Merkezleri (SHRM) birimlerinin faaliyete geçirilmesiyle ilgili genelge yayımlandı.Söz konusu genelge için http://www.shcek.gov.tr/Kurumsal_Bilgi/Mevzuat/genelge/yeniler/2010-04-tky-yayginlastirilmasi.pdf tıklayın.


Kurulacak yeni birim ve bu birimde görev alacak olan personelin görev tanımı da bir yönergeyle yeniden belirlendi.Burada önemli olan husus sosyologların teknik hizmet sınıfında sayılmasıyla birlikte görev tanımında meydana gelen önemli değişikliktir.İşte sosyologların THS sayılmasına paralel olarak SHRM’deki görev tanımları;


Sosyologun görev ve yetkileri aşağıdaki gibidir:

a) Toplumu, toplumsal ilişkileri, olayları ve toplumsal değişmeleri, insan ilişkilerini, davranışlarını ve etkileşimlerini neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde araştırmak,

b) Kurum ile ilgili her türlü olay ve olguya dair sosyolojik olarak ulusal ve uluslararası örnekler üzerinde çalışıp, içinde bulunulan toplumsal gerçekliği de göz önüne alarak çözüm önerilerini sunmak,


c ) Alan taramaları yaparak risk haritasını oluşturmak, sosyal hizmete ihtiyaç duyan birey ve aileleri tespit etmek, elde edilen verilerin analizini yapmak ve analiz sonuçlarına göre sosyal hizmet politikalarının belirlenmesine yardımcı olmak,

ç) Aile, çocuk, genç, yaşlı, özürlü ve kadınların sosyal ilişkilerini araştırmak. Bunların çevreye, sosyal geleneklere, aile, inanç, eğitim gibi sosyal kurumlar ve diğer sosyal olaylara yaklaşımlarına yönelik bilimsel bilgiler toplamak ve sosyal sorunların çözümü ile görevli meslek elemanlarına ve kurum / kuruluşlara ulaşmasını sağlamak,


d ) Görev yaptığı birim veya çalıştığı il genelinde Kurum hizmetine ihtiyaç duyan müracaatçı gruplarının sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin araştırmalar yapmak, bilimsel çözüm önerileri geliştirmek ve uygulanmasında diğer meslek elemanları ile işbirliği yapmak,

e) Kurum tarafından ya da diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği içerisinde gerçekleştirilen sosyal hizmet alanıyla ilgili araştırma, proje ve etkinlik çalışmalarında görev almak, istatistiki verileri toplamak, sonuçlar hakkındaki önerilerinin ilgili birimlere iletilmesini sağlamak,

f) Müracaatçı gruplarıyla ilgili sosyal, ekonomik, kültürel, demografik, yatay ve dikey hareketlilik gibi değişkenleri irdelemek; bunlar arasında bağlantılar kurmak ve ortaya çıkan sonuçlara göre gerekli çalışma planlarını yapmak, proje geliştirmek,

g) Toplumun kurumdan beklentilerini tespit etme yönünde çalışmalarda bulunmak, sorunların çözümüne yönelik mesleki çalışmalara katkıda bulunmak,

ğ) Görev yaptığı il genelinde okul çağı çocuklarına ve gençlere yönelik olarak yürütülecek serbest zaman etkinlikleri ile çeşitli sosyal ve kültürel etkinliklerin belirlenmesi için araştırma yapmak, ilgili kuruluşlara iletmek, uygulanmasında yardımcı olmak,

h ) Kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum örgütleri ve üniversitelerle yapılacak işbirliği ve birlikte yürütülecek çalışmalarda görev almak,

ı ) Sosyal hizmet alanında diğer meslek grupları ile birlikte eşgüdümlü ve koordineli bir şekilde çalışmak,

i) Çalışma programlarının hazırlanması ve uygulanmasında görev almak,

j) Merkezde kurulacak çeşitli komisyonlarda görev almak,


k ) Kalite Yönetim Sistemi dokümanlarında kendisi ile ilgili sorumlulukları yerine getirmek,


l) İlgili kayıtları düzenli olarak tutmak ve saklamak,

m) Müdür tarafından verilen mesleği ile ilgili diğer görevleri yapmak,

http://www.shcek.gov.tr/Kurumsal_Bilgi/Mevzuat/Yonergeler/SHRM_Yonergesi.pdf


Hiç yorum yok: