2 Kasım 2011 Çarşamba

BİLGİ EDİNME: Başvurular.. Yanıtlar..


BİMER'e başvurum..

Teknik Hizmetler Sınıfında yer alan Arkeolog, İstatistikçi, matematikçi ve sanattarihci unvanları haklarında zam ve tazminat oranları düzenlenirken, hangi kriterler dikkate alınmıştır?

Mezun oldukları yükseköğrenim programı bakımından “teknik bilimler lisansiyeri” şartı ya da mesleki teknik yüksek öğrenim mezunu olup olmadıklarıyla ilgili ayrıca bir kriter çalışması yapılmış mıdır?
Ayrıca bu unvanlar mezun oldukları yükseköğrenim programı bakımından “teknik bilimleri lisansiyeri” program mezunu mu sayılmaktadırlar?

Bu konuda istenmiş midir? Aranmış mıdır? YÖK, DPB ve Maliye Bakanlığı’nın bu unvanların “mesleki teknik yükseköğrenim mezunu” olduklarına dair herhangi resmi bir kararı bulunmakta mıdır?
Başvurumun YÖK, DPB ve Maliye Bakanlığına yönlendirilmesi hususunda; Gereğini arz ederim. Başvuru Tarihi: 08.09.2011

BİLGİ EDİNMEDEN GELEN CEVAP:

Başvurunuz incelenmiş olup talebinizde yer alan hususta Başkanlığımızda karar bulunmamakla birlikte 2547 sayılı Kanunun 43 üncü maddesine istinaden YÖK Başkanlığına başvurmanız gerekmektedir.

Bilgilerinizi rica ederim.

Devlet Personel Başkanlığı
Bilgi Edinme Birimi

**** YANİ DPB'nin daha önce yukarıdaki hususlara dair bir çalışması yok imiş..bir de YÖK'e soralım şimdi..

2547 SAYILI YÜKSEKÖĞRETİM KANUNU

Madde 43 – Yükseköğretim, harca tabi olup bu kanunda belirlenen amaç ve anailkelere göre aşağıdaki şekilde düzenlenir.

a. Yükseköğretim kurumlarında, kuruluş özelliklerine ve ihtiyaçlarına göre yapılan eğitim - öğretim ve buna dayalı olarak verilen diplomalarla ilgili esaslar her üniversitece hazırlanacak öğretim ve sınav yönetmeliğinde belirtilir.

b. (Değişik: 17/8/1983 - 2880/24 md.) Aynı meslek ve bilim dallarında, eğitim - öğretim yapan üniversitelerde, eğitim - öğretim, metod, kapsam, öğretim süresi ve yıl içindeki değerlendirme esasları bakımından eşdeğer olması ve öğrenimden sonra kazanılan unvanların aynı ve elde edilen hakların eşdeğer sayılması hususu Üniversitelerarası Kurulun önerisi üzerine; öğretmen yetiştiren birimler için belirtilen esasların tespiti Milli Eğitim Bakanlığı ile de işbirliği yapılarak, Yükseköğretim Kurulunca düzenlenir.

c. Yükseköğretim kurumları, örgün, yaygın ve açık öğretim yöntemleri ile her türlü eğitim - öğretim yapabilirler.

d) (Ek: 21/4/2005 – 5335/10 md.)Yükseköğretim kurumları, yurt dışındaki yükseköğretim kurumları ve diğer kuruluşlarla işbirliği tesis ederek ön lisans ve lisans programları da dahil olmak üzere uluslararası ortak eğitim ve öğretim programları yürütebilirler. Bu tür eğitim ve öğretim programlarının öğrenci girişi, müfredat, sınav ve değerlendirme esasları ve mezuniyet şartları dahil, işleyişine ilişkin usûl ve esaslar Yükseköğretim Kurulunun çıkaracağı yönetmelikle düzenlenir.
Bu eğitim ve öğretim programlarına kayıtlı öğrencilerden alınacak öğrenim ücretleri, gelir ve giderleri ile harcama usûl ve esasları Maliye Bakanlığının olumlu görüşü üzerine Yükseköğretim Kurulu tarafından çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.

Hiç yorum yok: