26 Ocak 2011 Çarşamba

Sn. Alim IŞIK ve MEMUR-SEN Görüşmeleri (26 Ocak 2011) ve farklı mütalaalar

savior (26 Ocak 2011 - 15:05)

MHP vekili Alim Işık hocanın yanındaydık sabah. Detaylı konuştuk... torba kanuna hazırlanıyor... 2 ihtimal var:


1- benzer bir talep bulup önerge olarak sunulması durumunda KABUL EDİLİR konuşuruz o konuda, bize bile bırakmamak için kendileri de kabul ederler dedi.

2- benzer konu bulunamazsa kanun teklifi vermek gerekir ki bunun için alt komisyondan 2/3'ünün meclis genel kurulunda olması gerekir dedi... ancak iktidar partisi komisyon üyelerinin yeter sayısını genel kurula başka kanun teklifi verdirilmemesi için bulundurmazlar dedi... eğer böyle olursa torbaya girilmesi neredeyse 0

----

sonra memursen genel başkan yardımcısı hacı bayram beyin yanına gittik.

dosyalarımızı sunduk.

enine boyuna tartıştık. kendileri konu hakkında görüşmek için benim yanımda hayati yazıcı ve bekir bozdağ dan randevu talep etti.

ancak başkan dedi ki benim ekonomist üyelerim var onlarla aynı durumdasınız sanırım... evet dedim. o zaman o teklife onları da sokalım dedi... tüm mağdurların bu süreçten mutlu çıkmalarını dilediğimi söyledim. ekonomistleri de ekleyecek şekilde torba kanuna sokulma teklifini bu hafta içinde iletecekler (bu hafta içinde randevu istendi) torba da memursen de durum böyle.

ayrıca yan ödeme kararnamesi için de konuşuldu. taleplerimiz (yine ekonomistlerle birlikte) tek tek değerlendirildi ve şu karara varıldı (hatta memursendeki yan ödeme kararnamesi 2005'e aitti. ellerindekinin eski olduğunu söyledim ortalık inanılmaz karıştı paylaşmak istedim). ve bundan sonraki süreçte memur-sen in yan ödeme kararnamesine müdahale edeceği söylendi.

---

kalibra1975 (26 Ocak 2011 - 16:49)

Bizi Ekonomistlerle beraber değelendirirlerse baştan kaybettik demektir..Adamlar Danıştaya kaç defa gittiler eli boş döndüler..Bizi de bu şekilde kabul etmezler..Başka bi formül bulmak lazım...


---
 
savior (26 Ocak 2011 - 17:17)
 
kalibra hocam,


torba tasarıya beraber girmek mantıklı geliyor bana, sizin endişeniz neden?

ekonomistler maliyenin gözünde "tü kaka" görünüyor... diğer kurumlarda, mecliste de mi benzer bir yaklaşım var?

bir de genel başkan yardımcısı böyle hep beraber bir çözüme gidelim dediğinde bize de çok fazla söyleyecek birşey kalmıyor...

not: belki itfaiyecilerin hizmet sınıfı değişikliğini bile bizimle beraber görüşebilirler...

şöyle bakalım nasıl sosyologlarla kütüphaneciler aynı kararda geçti... bu da onun gibi olacaktır eğer olursa...

ama endişelerinizi dikkat etmemiz gereken yerleri yazarsanız mutlu oluruz, gözümüzden kaçan birşey olmasın...

---
 
zardon (26 Ocak 2011 - 21:34)
 
"ancak başkan dedi ki benim ekonomist üyelerim var onlarla aynı durumdasınız sanırım... evet dedim. o zaman o teklife onları da sokalım dedi... tüm mağdurların bu süreçten mutlu çıkmalarını dilediğimi söyledim. ekonomistleri de ekleyecek şekilde torba kanuna sokulma teklifini bu hafta içinde iletecekler (bu hafta içinde randevu istendi) torba da memursen de durum böyle.


ayrıca yan ödeme kararnamesi için de konuşuldu. taleplerimiz (yine ekonomistlerle birlikte) tek tek değerlendirildi ve şu karara varıldı (hatta memursendeki yan ödeme kararnamesi 2005'e aitti. ellerindekinin eski olduğunu söyledim ortalık inanılmaz karıştı paylaşmak istedim). ve bundan sonraki süreçte memur-sen in yan ödeme kararnamesine müdahale edeceği söylendi."

sn. savıor, ekonomistlerle aynı kaderi kabullenmiş gördüm sizi, yanlış mı anladım ve bu şekilde temaslar kuruyorsunuz..

bizim ekonomist geçen her cümleden 10 km uzakta yürümemiz gerekirken nasıl aynı cümle içersinde, hem de sorunumuzu çözmesini istediğiniz bir birimle paylaşırsınız..bunun bize artısı ve eksisini iyi düşündünüz mü..!

---
 
kalibra1975 (26 Ocak 2011 - 22:56)
 
Savior Hocam, benim dikkat çekmek istediğim konu daha önce apar topar tH sınıfına geçirirlen ve bi kenarda unutulan Müzmin mağdur "Ekonomist"ler le aynı torbaya girersek, onlarla eşit muamele görürüz maliye nazarında..Maliye zaten ayak diriyo bize gelince..Ekonomistlerin de yükünü alırsak avucumuzu yalarız ..Bence 5 unvanı aşmayalım, yolumuzu şaşmayalım...


---
 
kar-kokusu (27 Ocak 2011 - 10:19)
 
merhaba herkese...


ekonomistlerle aynı olduğumuzu şahsen düşünmüyorum. aynı olduğumuzu düşünenleri kınıyorum.ve bu şekilde düşünülmesine izin veren her kim olursa olsun iyi niyetinden şüphe duyuyorum.şu 10 km ibaresini mümkünse 100 km hatta daha fazla yapmakta fayda var.ekonomistlerin özel hizmet tazminatı belirlenmişken nasıl oluyorda aynı olduğumuzu düşünebiliyorlar hala anlamış değilim.bizler için hala süreç devam etmekte, sürece katkısı olan arkadaşlara teşekkürler.ekonomistlerle aynı olduğumuzu düşünenlerle muhatap olunmaması dileğiyle iyi günler. kolay gelsin.

---

savior (27 Ocak 2011 - 11:07)

sn.zardon:


"ekonomistlerle aynı kaderi kabullenmiş gördüm sizi" demişsiniz beni bu şekilde görebilmenize imkan var mı? bir daha düşünürdüm sizin yerinizde olsam. "Anlamak istediğiniz gibi" anlamışsınız.

yaptığımız görüşmelerde bize söylenenleri sizinle paylaşırken, sanki bu teklifleri BİZ SÖYLEMİŞİZ GİBİ imalarda bulunulması, HİÇ HOŞUMA GİTMİYOR. bu konunun çarpıtılmamasını ÖNEMLE RİCA EDİYORUM.

"bizim ekonomist geçen her cümleden 10 km uzakta yürümemiz gerekirken nasıl aynı cümle içersinde, hem de sorunumuzu çözmesini istediğiniz bir birimle paylaşırsınız..bunun bize artısı ve eksisini iyi düşündünüz mü..!"

bizler 10 değil 100 kilometre uzakta durmak isteyelim uzakta tutmak istemeyenler uzakta tutmayacaktır.

ayrıca kiminle neyi paylaştığımı doğru okuyamamışsınız. Kiminle ne paylaşmışım söyleyin ben de bileyim; önceki tartışmalardan kaynaklı doluluk oranınız okumanızı engelliyor, kaldı ki bu foruma merhaba dediğiniz günden bugüne sizinle tek bir konuda bile aynı okumayı yapamadık. ne ben sizin yazdığınızı ne siz benim yazdıklarımı okuyabildim/okuyabildiniz, halen devam ediyor bu... paylaşmışım. neyi?

Bu nedenle bir daha yazıyorum: teklifi ben değil karşı taraf yaptı. "ekonomistleri de koyalım! onların da sorunları çözülsün, bir sürü üyem var..." dediğinde:

yok ekonomistleri koymayalım desem ne olacaktı? "neden" dediğinde karşı taraf... "maliye onlara gıcık" diye yanıt verdiğimizde (en kaba tabiriyle) demeyecek miydi? "size de gıcık görmüyor musunuz? ne farkınız var?" diye sormayacak mıydı?

"artısını ve eksisini düşündünüz mü?" evet düşündüm.

torba kanuna "ekonomistleri" de ekleyerek sokmaya çalışırım diyen birisine, yok hayır ekonomistler varsa biz yokuz gibi bir yaklaşım sergilemenin bizlere ne kazandıracağını düşündüm öncelikle. en kötü ihtimalle torba kanuna giremezsiniz... yani amacınız gerçekleşmez.

bazen pazarlık şansınız/gücünüz yoktur.

-------------------

kalibra hocam,

zaten ekonomistlerle eşit muamele görüyoruz. bizi farklı değerlendirmiyor maliyeciler, sanırım bu hepimizin malumu... doğru mu? bence doğru. farklı olsaydı kurumlardan giden yan ödeme yazılarımızdan tutun da a4 olamazsınız tartışmalarına kadar biz zaten maliyenin gözünde ekonomistlerle aynıyız.

ekonomistlerin yükünü almak demişsiniz biraz daha açın lütfen... biz ekonomistler adına hareket etmiyoruz ki, sendika aynı taleplerin içine kendi üyelerini de sokmaya çalışacakmış yok yapmayın mı dersiniz? ben demem. amacım torbaya girmek... bu durumdan hoşnut muyum peki? çok mutlu oldum aynı teklif içinde ismimizin geçmesinden hayır. hiç mutlu olmadım.

genele söylemem gereken şey şu: duygularımız ve algılarımızla- mantığımızı karıştırmamalıyız...

hocam, kaygılarımızın nedeni kendimizi ekonomistler "düzeyinde" görmemek... ama biz görmüyoruz diye maliye de görmüyor değil.

ve söylediğim gibi ekonomistler adına bir hareket değil bu. sendika torba kanununa belki YENİDEN itfaiyecileri bile koymaya çalışacak... bizimle tartışılacak onların hizmet sınıfı değişikliği: yrd.hizmetlerden gih e geçirmeye çalışacak...

bunu da engelleyelim o zaman mümkün mü? değil... ve hatta yelpazenin genişletilmeye çalışıldığını da söyleyelim. nasıl mı? itfaiyecilerin yanı sıra ths a4 için programcı ve çözümleyiciler bile sokulabilir... evet yanlış duymadınız. bu bir torba yasa! her güç merkezi (bizde onlardan biriyiz) kendi sorunlarını yansıtmaya çalışıyor!

torba adı üzerinde torba. dün gece 2 ye kadar kanun görüşmelerini izledim.

iktidar dışındaki tüm grupların verdikleri önergeler REDDEDİLDİ.

iktidara en yakın sendika kalkıp bunu yaparsam böyle yaparım dediğinde nasıl yapılması gerektiğini söyleyemezsiniz/ söyleyemiyoruz.

ancak emin olun kimsenin yükünü omuzlarımıza almış değiliz. özellikle böyle durumda derdimize bir dert daha eklenmemesi gerekir aynı fikirdeyim.

---------------------

eğer torba olmazsa b planında yani yan ödeme kararnamesinde:

biz nereye girmek istiyorsak oranın dile getirilmesini söyledik. fakat bu işi takip edeceğini söyleyen sendika şunu söylüyorsa: "ekonomistlerin durumunu ortadan kaldırdığımızda herkes en kötü ihtimalle diğer olacaktır" diyorsa bu onların bu işi çözmede gösterdikleri/ izledikleri yol yöntem bu olacak anlamına gelir ki orada da yok bizim sorunumuza siz sahip çıkmayın diyebiliriz.

bunu her zaman söyleyebiliriz, isteklerimizi söyleyebiliriz... bunun için geç değil...

daha yan ödeme kararnamesi için çalışmalara başlanmadı çünkü.

peki ekonomistler orada dururken, maliye bizleri ısrarla (BUNU BUMKO GENEL MÜDÜRÜYLE YAPILAN GÖRÜŞMELERE DAYANARAK SÖYLÜYORUM) oraya koymaya çalışırken hatta kafalarında koymuşken tümden kökten bir değişiklik talebi daha mantıklı görünüyor.

--------

dünden beri bahsettiğim tablo buydu. dağıtılan mutlu haber boncukları, en kötü ihtimal senaryoları hep bu etkiyi yaratıyor, bir baş dönmesi bir yukarıdan kabullenme...

farklı bir yerde olmamız gerektiğine ilişkin algı o kadar güçleniyor ki herkes bizim orada olmamamıza rağmen, zaten orada olduğumuzu bir gerçeklikmiş gibi algılamaya başlıyor.

BU 5 UNVAN KENDİNİ KANDIRMASIN.

MALİYE GÖZÜNDE HERKES EKONOMİST DÜZEYİNDE.GÖRÜŞMELERE KATILAN ONLARCA İNSAN VAR! SENDİKALARLA GÖRÜŞEN VEKİLLERLE KONUŞAN... 1 i çıkıp hayır maliye bizi ekonomistlerle bir görmüyor desin. ya da biri çıkıp bugüne kadar alınan kararlara bakıldığında ekonomistlerden farklı kararlar alındı desin... yok öyle birşey.


Bu nedenle uzak durmak bizim tercihimiz olabilir ama tercihler gerçekliği değiştirmiyor.

bizim söylediklerimizden daha "mantıklı" sonuçlar söyleyenlerin bu yaptıkları çıkarımlarda:

1- devlet personel başkanlığı
2- maliye bakanlığı bumko
3- sendikalar
4- vekiller (ör:cahit bağcı'nın sosyoloji derneği web'inden yaptığı açıklamayı hatırlayın)
5- hukukçuların söylediklerini dikkate almadıklarını tekrar vurgulamakta fayda var.

bu kadar adam kalkmış siz şuan bu durumda ekonomistlerle aynı düzlemdesiniz diyorsa; biz kendimizi başka bir yerde görmeyelim derim. oradan çıkmanın yolunu arayalım.

o yollardan biri ekonomistlere uygulanan ayrımcı politikanın ortadan kaldırılmasından geçer mi? onu tartışalım...


eminim ki, bu konu, bu işle ilgilenen hemen herkesin aklına daha önceden gelmiştir...

Hiç yorum yok: