11 Ocak 2011 Salı

Sosyoloji Derneği'nde Gerçekleştirilen Toplantı.. İstihdam Artırımı & Özlük Haklarının Düzeltilmesi: Savior'un İzlenimleri

savior (11 Ocak 2011 21:32)

selamlar,


birkaç arkadaşla paylaşmıştım bugün sosyoloji derneğinde bir çalışma başlatılacak olduğunu... bir toplantı düzenlemişti sosyoloji derneği. platformdan ben ve asosyolog katıldık.

henüz atanmamış arkadaşların başlattığı çalışma nedeniyle, sosyolog alımlarının arttırılması için lobi faaliyetlerinin ciddiye alınması ve gerekirse bir komisyon kurularak, tek işi bu olacak şekilde özenle çalışılmasını beklediğimizi ifade ederken arkadaşlar derneklerimize faks ve mektupla size ulaşıp bazı talepler dile getirecekler demiştim ki, saat 15 gibiydi sanırım, konuyla ilgili 3 adet faks geldi...

toplantının konusu daha önceden belliydi.

hatırlarsanız mayıs ayında buradan yazmıştık. mevzuat taraması yapılsın hangi kurumlarda sosyologların çalışabileceği ve görevlerinin neler olması gerektiği mutlaka belirlenmeli, kurumlardan bunlar talep edilmeli demiştik... demiştik de dinletememiştik o zaman...

sonrasında bir grup kurmuştuk haziranda... 5 arkadaş (sen-ben-bizim oglan) mevzuat taramasına başlayalım demiştik... en son olarak bir marlenamed bir de ben kaldık ve biz de çalışmayı askıya aldık...

şimdi sosyoloji derneği yeni alanların açılması için bu önerimizi, Cahit Bağcı'nın da dile getirmesiyle , ciddiye aldı... bu anlamda sosyoloji derneği başkanı Birsen Gökçe hocaya teşekkür ederim.

Nilay Çabuk'un başkanlığında 3 kişilik bir çalışma grubu kuruldu. Şu ana kadar kurumlarla, sosyoloji derneğinde bulunan ve bizim de yaptığımız yazışmalar öncelikli olarak yeniden gözden geçirilecek...

başta, hali hazırda sosyolog istihdam etmiş kurumlar olmak üzere tüm kurumların (bildiğim kadarıyla 86 tane genel müdürlük var) onlarda sosyolog hangi birimlerde görev yapabilir/ yapmalı onları çıkartacağız.

ardından uygun görev tanımları belirlenecek (adalet,shçek vs. dahil)bir rapor hazırlayacağız ve bugünkü dilekçelerde de geçen LOBİ çalışmalarına dayanak oluşturucak metin ortaya çıkacak. (çalışanlar için de yeni görev ve sorumluluklar belirlenecek... örneğin sosyal inceleme raporu adı verilen rapor türünün SOSYOLOGLAR'ca da yazılabilmesi gibi konular)

Bu mevzuat taraması ve görev tanımlaması çalışmalarının son derece yararlı olacağı düşüncesindeyim.

bu anlamda kurumların ellerinde tuttuğu yaklaşık 400 sosyolog kadrosunu mutlaka mayıs döneminde almaları için BASKI oluşturulmalı. bunu sağlayacak olan BAŞKA çalışmalar yapılmalı.

Örnek mi? AKP Genel Merkezi talep bombardımanına tutulabilir... Daha uyanık bir metin yazılması şart.

Ayrıca sosyoloji derneği yanında, bugün sosyoloji mezunları derneği ile de görüştük. Kendilerine bizlere "kucak" açmalarını üyelik başvurularımızın bekletilmeden ve gelen talepleri de cevaplandıracak şekilde kabul/ hareket edilmesi kendilerinden de talep ettim.

Ayrıca sosyoloji derneği ile yaptığımız toplantının detaylarını da paylaştım onlarında mevcutta sosyolog olan kurumlar için benzer bir çalışma yapıyorlarmış onları da bizimle paylaşmasını istedim...

Bu çalışma belki de meslek odası ve meslek yasasına gidebilecek bir çalışmanın ilk adımı... belki 10 yıl sonra sosyologların meslekleri yasası olacak meslek odası olacak... hayati derecede önemli görüyorum bu konuyu...

Bu noktada evet bizler bu derneklere girmeliyiz. Oralarda çalışmalıyız.

Karşımıza bir sürü karşıt fikir bir çok olumsuz tavır ve pek çok engel çıkabilir. Çıksın. Bu iradeyi sağlayabilecek bilinç düzeyinde olduğumuzu düşünüyorum... Ne kadar haklı olduğumuzu bildiğimiz sürece devam edilecek bir savaş. vazgeçilmeyecek sadece nöbet devredilecek bir çalışma...

İki derneğinde özellikle son bir kaç haftadan beri artan bu hassasiyetlerinin sürekliliğini sağlamak bizim başlıca görevlerimizden biri olmalı...

bu anlamda herkesi mevcut 2 dernekten 1'ine mutlaka mümkünse 2'sine de üye olunmasını ve fikirlerin dernek oda ve toplantılarında dile getirilmesini şiddetle öneriyorum.

---------------

bu anlamda uslüp sıkıntısını yaşanmaması için bir genel uyarı da (başta bu uyarıyı kendime yapmam gerektiğini biliyorum) buraya yazan arkadaşların yanlış anlaşılmalara fırsat vermeden, "düzeyi" koruyarak çığlıklarını atmalarını önemle rica ediyorum (ben de kendi adıma kontrolümü arttıracağımı söylemeliyim)

--------------------

tekrar ederek dikkat çekmek istediğim bir nokta var... Mayıs 2011 seçimlerinden önce açıklanacak olan kadrolarda toplamda şuan boş duran 400'e yakın sosyolog kadrosunun atanmaya açılması için dernekleri sıkıştırmak dışında başka alternatifler de düşünülmeli...

Bizim tarzımız hep bu oldu... hem sıkıştırdık hem de yaptık.

bu konuda sonuç olarak, atanma bekleyen arkadaşlardan konunun bu tarafına ağırlık veren bir metin kaleme almalarının daha yararlı olacağını düşünüyorum.

Hiç yorum yok: